Hírlevél feliratkozó gyűjtés
Hírlevél feliratkozó gyűjtés
Számtalan módszer létezik arra, hogy elkérjük az e-mail címét az érdeklődőinknek. Azonban fontos tisztában lennünk vele, hogy nem kérnünk kell, hanem adnunk kell valamit, amiért cserébe ő megadja az elérhetőségét.
Aranyszabály: Minél kevesebb infót kell megadnia magáról, annál magasabb lesz a feliratkozók száma, ha lehetséges, akkor csak az e-mail címét kérjük el, mint adat.
Ezeket adhatjuk az érdeklődőknek e-mail címért
1. Kvíz:
Ez egy popup, ami az egész képernyőt beteríti és ott egy baromi jól megfogalmazott kérdés, amire egyértelműen azt a gombot fogjuk nyomni, hogy igen érdekel, szeretném kitölteni azt a kvízt! Érdemes úgy megoldani technikailag, hogy a teszt kitötése után kérjük el az e-mail címét, mert ha előre elkérjük, akkor könnyebben eltántorodik, mintha a teszt kitöltését követően vázolnánk, hogy az eredményt az e-mail címed megadása után láthatod.

2. Útmutató/Ebook
Egy rövidebb pár oldalas anyag, ami értéket ad az olvasónak és méginkább vágyat ébreszt benne, a terméked/szolgáltatásod megismerése iránt. A legegyszerűbb megoldás, ha egy olyan cikkből készítünk Ebookot, ami jól sikerült és sokan olvassák. Ha kap pár extra fotót és egy boritót, senkinek sem fog feltűnni, hogy ez egy régebbi cikkünk és dalolva fogják megadni érte a mail címüket.

3. Használt eszközök / appok / dokumentumok a cél eléréséhez
4. Oktatóvideó
5. Akció / Ingyenes szállítás / Kupon

6. Kurzus/Tanfolyam
5-10-20-90 napos kurzus vagy tanfolyam, teljesen ingyen, pont abban a témában amiben én nézelődöm? Kell!

7. Checklista
Egy olyan lista, ami segít rendszerezni az érdeklődőnek az ügyes bajos dolgait, ami az iparágadhoz kapcsolódik
8. Ingyenes konzultáció
Ki ne szeretne egy kis ingyenes konzultációt a szakemberrel, akinek utána egy vagyont fog kifizetni? 🙂
9. Esettanulmány
Ez történt XY-nal, amikor megkeresett és most ilyen nagy dolgok történtek vele 20 nap alatt. Érdekel, hogy te hogyan tudnád ezt elérni 20 nap alatt. Elmesélem részletesen, hogy mit csináltunk ez idő alatt. Add meg a mail címed és már megy is a sztori.
10. Játék
A játékokat mindenki imádja, de kizárólag olyanoknak csináljunk ilyet, aki valós érdeklődő lehet. Lehessen nyerni valamit, ha megadja az e-mail címét, méghozzá rövid időn belül. Kaparós sorsjegy/szerencsekerék/válaszd ki az ajándékcsomagod opciók jól működnek nagyon. Megannyi opció van erre, ha lehet ne %-os kedvezményt kapjanak hanem valami extra ajándékot ha megrendelik/megvásárolják a termékünk/szolgáltatásunk.


11. Részvételi lehetőség valamiben, ami fontos
Egy j szolgáltatás vagy terméket el kell neveznünk és be is vonhatjuk az embereket, hogy segítsenek elnevezni. A tippjeiket az e-mail címükkel tehetik meg és akinek a javaslata megvalósításra kerül, kap egy ingyenes tiszteletpéldányt belőle vagy egy ingyenes konzultációt arra a szolgáltatásra stb. Szeretik ha részt vehetnek termékfejlesztésben, pláne, ha kaphat is valamit cserébe.

Ilyen módon tudjuk tálalni, a fent említetteket
Cikk szerzőjének bemutatkozásában
A blogcikkek végén, a szerzők többnyire mi leszünk. A fotónk mellett, jelenjen meg egy rövidke kis szöveg, hogy egy bizonyos dologban rendszerint új és új infókat szolgáltatunk és katt ide, ha szeretne ezekről értesülni.

Felhívás a cikk kellős közepén
Keressük meg, hogy melyek azok a cikkek, amiknek a legmagasabb a nézettségük és készítsünk kifejezetten ahhoz a témához valami hasznos letölthető anyagot. Ezt az anyagok ékeljü be a cikk közepébe, hiszen ha már úgy is ezt olvassa és egyre jobban érdekli a téma, ott lesz neki egy extra infós anyag, amiért csak az e-mail címét kell megadnia.

Cikk végén felhívás
A cikk végére érdemes betenni mindig valamit, ami értéket ad az olvasónak. Nem kell túlbonyolítani, mindenhova kerülhet ugyan az a beágyazott feliratkoztató form.

Popup
Sokan nem szeretik, de aki használja, az imádja, ugyanis működnek. Felugrik egy ablak, van egy fotó rajta meg egy jól megfogalmazott szöveg és az ember már azon kapja magát, hogy várja a levelet, amiben az az izgis valami lesz, amit ez az oldal ajánlott fel az előbb.

Kilépő popup
Kilépéskor jelenjen meg egy kilépő popup, hogy mielőtt elmegy, még adja meg az adatait, ezért vagy azért cserébe

E-mail aláírásban
Ha levelezünk valakivel, akkor a levelünket vélhetően elolvassa az elejétől a végégig. Az aláírásunkba nyugodtan tegyük be a linket a feliratkozó oldalunkhoz és tegyünk fel egy frappáns kérdést, majd katt ide és nézd meg magad gombbal válaszoljunk.

Rendelés leadásánál vagy bármely vásárlásnál
A megrendelés gomb felett vagy az adatai beírásánál egy sima kis pipálható checkbox tökéletesen megteszi egy jól megfogalmazott szöveggel, hogy mit fog kapni a jövben, ha most bepipálja azt a kis rubrikát.

Mini landing
1-2 soros figyelemfelkeltő leírás + fotó, hogy vizualizálhassuk mit is kapok + feliratkozó form



Weboldal oldalsáv
1 soros leírás + fotó az oldalsávban és egy gomb vagy maga a feleliratkozó form.

Hirdetés
Nyugodtan megtámogathatjuk hirdetésben is az ingyenes anyagunkat, csak a célzás fontos, hogy a célközönségünknek legyen hirdetve és olyan kattintson.

A feliratkoztatásnál fontos, hogy megfeleljen minden a GDPR szabályzatának, erről itt olvashatsz részletesen, de a pipálós rész szövegezése ez kell, hogy legyen töviről-hegyire:
“Hozzájárulok személyes adataim hírlevél küldésének céljából való kezeléséhez”
“Elolvastam az adatkezelési nyilatkozatot és az abban foglaltakat tudomásul vettem”
Figyelemfelkeltő popup
Figyelemfelkeltő popup
Válassz ki 1 terméket/szolgáltatást, amire külön felhívod a weboldalon szörfölgetőnek a figyelmét. Nekünk ez a módszer napi 2-12 vásárlást generál, attól függően, mennyi látogató van az oldalon aznap.
1: Termékajánló szép képpel: 2 %-os konverzió

2. Előrendelés szép képpel: 5%-os konverzió

3: Videó a termékről, amire felhívjuk a figyelmet: 18,5%-os konverzió

A videósat csak azért mutatom, mert ha van videó arról, amit ajánlasz az szerintem nagyon ütős és sokkal jobban akarja majd. Ez 30-60 mp legyen max és ultra frankó kezdőképpel. (Nem a feliratkozás a lényeg itt, hanem a termék ajánlás, sokan inkább felhívtak, hogy látták a videót és kell az a cucc. Ez még a GDPR előtti aranykorszakban történt )
Hírlevél feliratkoztatási módszerek
Hírlevél feliratkoztatási módszerek
Játék:
Szerencsekerék vagy a kaparós az optimonktól, amivel kedvezményt/ajándékot nyer.
A szerencsekerék 21,58% os konverzióval a legjobban futott.

Magasan a legjobban konvertál, ezzel egyetlen problémánk volt, hogy aki először jár az oldalon, az nem vásárolni jön a legtöbb esetben, hanem nézelődik. Hiszen nem tudja kik vagyunk, mit árulunk, nem ismeri az oldalt. Így ők tolakodásnak vették ezt a kedvezményes szerencsekreket sokszor. (Erről onnan tudok, hogy kilépésnél megkérdeztem őket, hogy miért mennek el 😊)
Ebook:
Digitális formában ötleteket kapnak az otthonuk díszítéséhez. Ezek a neten is könnyen fellelhetők, viszont itt koncentráltan 1 helyen van egy csomó és a nevünket adjuk hozzá, szóval biztos jó is. Illetve írtunk is hozzájuk 1-2 hasznos tanácsot, így teljes lett a kép.
Megendelés leadásánál pipálási lehetőség:
Van olyan opció a pénztárban, hogy szeretne-e kapni leveleket a jövőben.

Aki már nem először jár az oldalon, annak egyértelműen a játékos opció ugrik fel, 30mp után az odalon, bárhol is tartózkodik (kivéve:landing oldalak, kosár,pénztár)
Az új, az oldalon először járó látogatóknak vagy akik a blogot olvassák, nekik az ebook feliratkozás úszik be jobbról kicsibe, 30mp után

Facebookon is fut hirdetés, hogy töltse le az ebookot, a kerti ötletekért

Nem vagyunk kegyetlenek, a régi ügyfeleknek is adunk esélyt, hogy megkaparintsák ezt az ebookot, így kitaláltuk, hogy a footer tetejére, mindenhova oda tesszük azt az opciót, hogy töltse le az ebookot. Ezen felül a blogban is az oldalsávban is ott virít, az ebook letöltése opció, email címért cserébe

BÓNUSZ:

GDPR biztos feliratkoztatás
GDPR biztos feliratkoztatás
Dr. Horváth Barbara jogásszal egyeztettem, hogy hogyan lehet NAIH és GDPR biztos az ebook, illetve a feliratkozó gyűjtés menete, mivel a NAIH új rendeletei alapján kicsit érdekesebb lett a dolog.
NAIH határozat tömören:
Tilos a személyes adatok megadásáért cserébe, előnyösebb helyzetbe hozni a feliratkozókat, mint azokat a személyeketet, akik megszeretnék vásárolni a terméket vagy szolgáltatás, de nem szeretnének a hírlevélre feliratkozni.
Ha nem így járunk el, akkor sérül az önkéntesség elve, kvázi kényszerítjük a vásárlót, hogy iratkozzon fel a kedvezményes árakért. Tilos a leiratkozást követően visszavonni tőle az email címért ígért exkluzív juttatásokat.
Amit kiderítettem ezzel kapcsolatban:
– Olyan dolgot ajánlhatsz fel email címért cserébe, ami nem kapcsolódik a webáruházban történő vásárláshoz. Tehát valami exkluzív dologban részesítheted pl: ebook a feliratkozásért.
– Tilos email címert cserébe pl 10%-os kupon vagy 500ft értékű kupon
Minden Cserkésznek a hírlevél feliratkozói box alatt, ebook feliratkozásnál ez szerepeljen pipálható opcióként (tilos előre bepipálni), mert megtámadhatatlan:
“Hozzájárulok személyes adataim hírlevél küldésének céljából való kezeléséhez”
“Elolvastam az adatkezelési nyilatkozatot és az abban foglaltakat tudomásul vettem”
Én ezt a 2 mondatot egymás után betenném egy sorba, 1 pipálási lehetoseggel
+ extra pipálási lehetőség ami nem kötelező, mert nem büntetnek egyelőre miatta:
“Nyilatkozom hogy elmúltam 16 eves”
Tehát 16 éven aluli személy a NAIH szerint gyermekinek minősül és ő nem iratkozhat fel hírlevélre vagy kérhet exkluzív tartalmat. Amennyiben olyan infót küldötök, ami nem tetszene a gyerek szüleinek, felnyomhat a NAIH-nak, aki ráugrik a témára, de egyelőre csak figyelmeztet.
Ha jártok kiállításokra, piacokra. Itt az adatbázisgyűjtés szabályos menete:
– Adatkezelési tájékoztató kinyomtatva a pulton vagy pultról lelógatva látható helyen
– Személyenként 1-1 külön lapon e-mail cím és szükség esetén név mező
– “Hozzájárulok személyes adataim hírlevél küldésének céljából való kezeléséhez”
– “Elolvastam az adatkezelési nyilatkozatot és az abban foglaltakat tudomásul vettem”
– Aláírás
Én mindenkinek azt ajánlom, hogy vigyen egy tabletet ilyenkor és azon iratkozhassa fel az embereket, ne papirra mert rengeteg meló feldolgozni, digitalizálni és még környezetszennyező is. Mindenki bepötyögni magának a tabletre és így a nyomtatott adatkezelési sem szükséges.
——————————————————————–
Nekem nagyon is van mit javítanom a weboldalon most, kérlek nézzetek meg ti is, hogy minden okézs-e nálatok.
👉 Szerencsekerék való pörgetésért kérhetünk email címet? Kaparós sorsjegy lekaparásáért kérhetünk email címet? Exkluzivitás egy ilyen vagy egyértelmű előnyben részesítés email címért cserébe? 🤓 Várom a jogász válaszát!
Jogász válasza:
“Játékokkal kapcsolatos szabályzat:
Az általad felvázolt esettel kapcsolatban a következő a véleményem. Ahhoz, hogy a megadott e-mail címre hírlevelet, vagy bármilyen marketing célú megkeresést küldj az érintettnek, mindenképpen szükséged van a hozzájárulására.
Tehát: a játék miatt elkéred az e-mail címét, ez rendben van, ehhez egy nyereményjáték szabályzatot, vagy ÁSZF-et kell készíteni, ahol rögzíted a feltételeket. Ebben az esetben az e-mail címet szerződéses kötelezettség teljesítés jogalappal kezeled, jogod van értesíteni a nyereményről, arról, hogy nyert-e stb. Ez egy cél.
A hírlevélküldés viszont egy másik cél, az előzőtől eltérő. A GDPR szerint a különböző célokat mind-mind külön kell kezelni és mindegyikhez meg kell határozni az adatkezelés jogalapját. A hírlevél küldéshez az érintett kifejezett hozzájárulására van szükség, így szükséges egy külön check boxot (pipálós négyzetet) bepipáltatni az érintettel ahhoz, hogy jogosan küldhess neki hírlevelet, a következő szöveggel: “Hozzájárulok személyes adataim hírlevélküldés céljából történő kezeléséhez.” és kell egy link az Adatkezelési Tájékoztatódra, melyben részletesen ki lesz fejtve az adatkezeléssel kapcsolatos minden információ.
Azt kell látnod, hogy a nyereményjáték esetében ő nem azért adja meg az e-mail címét, hogy hírlevelet kapjon Tőled, hanem azért, hogy csatlakozhasson a játékhoz.”
Készítsd E-bookot sablonnal
Készítsd E-bookot, kész sablon segítségével
Az e-mail címén keresztül tudjuk a legolcsóbban elérni őt és kommunikálni vele, így első körben az e-mail címét kell megszereznünk az érdeklődőnek. Erre számos módszer létezik, most az egyik leghatákonyabbal fogunk foglalkozni, az e-book készítéssel.
E-book tartalma
Egy ingyenes E-book célja, hogy az érdeklődőnek olyan információkat nyújtsunk, ami az érdeklődőt vásárlóvá generálja. Kifejezetten azoknak szól, akik nézelődnek vagy először járnak az oldalon, akik még nem ismernek és nem tudják, hogy mi hogyan megy nálunk.
Olyan információt kell benne elhelyeznünk, ami értéket ad az olvasónak és úgy érzi az elolvasása után, magát, hogy neki ilyen kell!
Az E-bookkal kap egy mankót, hogy hogyan kell csinálnia valamit, hogy ez meg az történjen. Ezek alapján már be fog indulni a fantáziája, hogy neki mire van szüksége. Vágyat keltünk benne, hogy a nálunk kapható termék/szolgáltatás nagyon jó lenne neki a mindennapjaiban.
Így lesz szép kerted 1 hétvége alatt –> Felvezetjük, hogy nem a kiváltságosoknak lehet csak szép kertje, hanem neki is. Elmondjuk, hogy kik vagyunk és 1 fotó van rólunk, hogy tudja ki k írták ezt amit olvas. Eláruljuk, hogy áram nélkül is ki lehet díszíteni a kert közepét napelemes lámpákkal, az út mentén helyezzen el 5-5 db olcsó kis lámpát, a teraszra 2 lámpás jól mutat és egy fénykábel csodákra képes. Ötleteket, tippeket adunk és képekkel illsztráljuk. Jól látható, hogy bárki képes szép kertet csinálni pár világítással. Így ha szép kertet szeretne az illető, nagy valószínűséggel hozzánk fog fordulni a világítások beszerzéséért, mert szuper infókat kapott tőlünk és megbízhatóak vagyunk egy “Ledes Kft” céghez képest.
E-book készítés sablon alapján
Videó az E-book szerkesztésről Canvában
(Ez az első ilyen videóm, a szerkesztés így még nem olyan zükkenőmentes, illetve nem tudtam, hogy 15 perc után lekapcsol, így hirtelen vége lesz.)
Elkészült E-bookhoz mockup készítés
Csináltam egy mockupot a vadiúj ebookhoz, erről készítettem egy videót. Ehhez photoshopot kell használni, ha nincs ilyenetek, akkor nézünk majd egy online könnyített verziót, de egyelőre most csak ezzel tudok szolgálni ma.
Innen töltöttem le a mockupot:
A mockup készítésről a videó
Elkészült E-book feltöltése a weboldalra
A weboldalon számos formában meg lehet jeleníteni az E-bookot a hírlevél feliratkozásnál. Végezetül mutatok pár példát.
A leghatékonyabb móndja, egy külön erre a célra szolgáló landing page:

A footerbe is érdemes betenni:

A weboldal oldalsávjában:

Felugró ablakban:

Facebook hirdetésben:
