Black Friday kampány esettanulmány
Black Friday kampány esettanulmány
- Facebook hirdetés: 90 000 Ft
- Facebook sztori: napi 2-3 db
- Facebook oldal poszt: napi 2 db
- Facebook csoport poszt: 1 db (több kellett volna, legközelebb jobban kell csinálni)
- Facebook boritókép csere, hogy akció van
- Facebook csoport borítókép csere
- Hírlevél: napi 1 db, visszaszámlálós
- Messengeren üzenet küldés Recarttal: péntek (vasárnap is kellett volna, legközelebb jobban csinálom)
- Weboldalon: Slider csere Black Friday akciósra
- Weboldalon külön menüpont a Black Friday akciós termékeknek, ahol egybe mindegyik látható
- Optimonk: visszaszámláló az oldal tetején, hogy még ennyi idejük van kedvezményesen vásárolni
- Seeme: SMS a top 100 ügyfélnek, akik több, mint 4x vásároltak már az elmúlt 2 évben: 1x pénteken (vasárnap megy legközelebb azoknak, akik nem vásároltak közülük) 7000 Ft
- (Instagram poszt, sztori teljesen kimaradt, legközelebb is is kötelező lesz)
—————————————————————————–
Eredmény:
1 826 000 Ft bevétel
97 000 Ft marketing költség
132 db rendelés
13 833 Ft átlagos kosárérték
734 Ft marketing költség/rendelés
Összességében kb 800 000 Ft-tal lett több a bevétel az előző hétvégékhez képest még így is, hogy nagyon kedvezményes árakon kaphatták meg a termékeket, ez szerintem nagyon jó arány. A befektetett összeg is rendben volt, ahhoz képest, hogy mennyi futott be. A kedvezményeket úgy határoztuk meg, hogy így is megmaradjon a 100% árrés a termékeken, szóval kerestünk rajta így is.
E-mail sorozat készítés
E-mail sorozat készítés
Amikor feliratkozik az érdeklődő a hírlevelünkre, általában kap azonnal egy levelet, amiben van valami tartalom/csali, amiért megadta az e-mail címét. Ezek után nagyjából nem is szokott történni semmi, csupán mindenki örül, hogy megkapta az ajándék infót/e-mail címet. Ebben a helyzetben az új érdeklődő még vélhetően nem tud sokat rólunk, elképzelhető, hogy ebből kifolyólag bizalmatlan és nem is tudja, hogy nálunk mi hogyan megy.
Ilyenkor fogjuk meg az érdeklődő kezét és segítsük. Mondjunk el mindent amit tudnia kell rólunk, kicsit ismerkedjünk meg, kérdezzünk róla. Az elkövetkezendőben oktassuk és segítsuk, hogy könnyebben megismerhessen minket, az értékeinket és a termékeinket/szolgáltatásainkat.
Ezeket a leveleket egy kicsit nagyobb intenzitással érdemes küldeni, mint egy átlag hírlevelet, nyugodtan mehet pár naponta újabb és újabb levél az új információkkal, amelyekkel közelebb kerül hozzánk és az értékeinkhez. Ami által úgy érzi majd, hogy mi profik vagyunk és megbízhatók. Egyszerre nem érdemes sok dolgot írni, inkább mindig egy kis keveset, ami bárki számára könnyen emészthető.
E-mail sorozat minta
Bemutatom azt a módszert, ami nálunk igazi visszatérő vásárlókat generál.
Nálunk 5 levél megy ki annak, aki beregisztrál hozzánk. (Nekem a regisztráció nagyon fontos, sima feliratkozás is jó természetesen)
1. Levél
Tárgy: 💖 Gratulálunk! 💖 Szuper, hogy itt vagy velünk! 😍 Köszöntünk a VIP Klub tagjai között! 🎀

2. Levél
Tárgy: 🎀 Ezért fogod nagyon imádni a VIP Klub tagságod! 🎀 Szuper, hogy csatlakoztál hozzánk. 💖 Miért? Eláruljuk! 🤫

3. Levél
Tárgy: 💡Így hozd ki a maximumot LED világításaidból 💡 Hasznos ötletek, tippek, trükkök tőlünk neked! 💖🥰

4. Levél
Tárgy: A Leden Világításod sztori

5. Levél
Tárgy: ⭐ A TOP 10 világításunk 2020-ban ⭐ VIP Klubunk tagjaként a legmenőbb világításainkat küldjük neked 🤗💖

Oktató jellegű Facebook hiretések
Oktató jellegű Facebook hiretések
Cserkészek ezt szeretném veletek megosztani!
1 hónappal ezelőtt egy szoftvert nézegettem magunknak, ott volt referenciaként egy magyar cég is, egyből kattintottam és átfutottam az oldalt. Nem volt semmi extra rajta, sima kutyátápos webshop (gondoltam én)
Aztán facebookon sorra elkezdte nekem bemutatni a tápot. De teljesen máshogy, mert tök hosszasan taglalja, hogy ez mennyire más, mint a többi.
1 hónap alatt eljutottunk odáig, hogy tegnap valaki megkérdezte, hogy milyen kutyatápot ajánlanék és ez a márka jutott egyből eszembe. Mert profin eladták nekem, hogy ez milyen jó cucc. 5 éve nincs már kutyám, nem is releváns, de megmaradt.
Őszintén szólva, ma elgondolkodtam, hogy ilyet mi miért nem csinálunk? Ingyen baromi hasznos infó az érdeklődőknek facebook hirdetésként. Egyértelműen a márka felé növeljük a bizalmat, plusz a márka is pár hónap alatt teljesen beépül az ember tudatába.
👉Ti miről írnátok egy olyannak, aki csak úgy elképzelődött az oldalazókon de nem vett semmit? Milyen információt adnátok neki ilyen hosszúságú terjedelemben?
Mutatom a hirdetéseket:
Kérdőív minden ügyfélnek
Kérdőív minden ügyfélnek
A B2W fesztiválon volt szó a kérdőívek fontosságáról, ti szoktatok ilyet kitöltetni a vevőitekkel néha?
1 évben 1x szoktunk ilyet, de azokkal, akik tényleg sokszor visszatérnek és jó minőségű ügyfelek, hiszen az ő véleményük a mérvadó.
Kitaláltam, hogy facebookon is elhintem, hogy éppen sorsolást tartunk, hogy kiknek küldjük ki a kérdőívet, véletlenszerűen választjuk ki a top ügyfeleink között, nézzék a postaládáikat, hogy nyertek-e, mert akkor egy 1500 ft értékű kupont is küldünk mellé.
67 embert választottunk ki, a maradékinak elküldtük, hogy most nem nyert, viszont ha rendel 5 napon belül, küldünk egy ajándékot a rendelése mellé.
A kérdőív bazi általános volt, de 2-3 helyen, ahol a saját szavaival kellett megfogalmazni a választ, ott aranyat érő mondatok születtek, a mai napig azokkal a mondatokkal hirdetünk.
Pl: A család a csodájára járt a kertnek, a nyugalom szigete lett a kértünk stb.
A többi általános info, pedig a hirdetésekhez volt tök jó, mert nem is hirdetünk már olyanoknak, akik nem ilyenek, mint ők. Ők az álomvevők.
Persze karácsonykor más, ott hirdetünk másoknak is vagy ha LED paneleket hirdetünk beltérre, megint más a célközönség.
A tavalyi kérdőív:
https://docs.google.com/…/1FAIpQLSfUvzfQrQ50e2OGk7…/viewformAz e-mail, ami kiment nekik:

Magazin megjelenési trükk
Magazin megjelenési trükk
Kötöttünk egy szerződést, az otthonok és kértek magazinnal, hogy A5-ös felületen, hirdethetünk az újságban. Ez 2 havonta jelenik meg 120 000 példányban.
Ennek a díja 60 000ft/alkalom és jár hozzá egy online cikk is, amit ha megírunk, akkor publikálnak.

1. Alkalommal csináltunk egy klasszikus hirdetés kuponnal. Mikor kézhez kaptuk az egészet, láttam, hogy tejesen elveszik az egész a hirdetések tengerében és felesleges penzkidobásnak éreztem. Talán 2-3 kuponbeváltas volt belőle.

Rájöttem, hogy ha értekét adnánk hirdetés helyett az sokkal jobb lenne, de a cikk írás 120 000ft lett volna az újságban, a szerződés pedig már meg lett írva.
2. Alkalommal így túl jártam az eszükön és a hirdetésünk egy interjú volt a Leden Világításod szakértőivel egy weblap címmel és annyi. Átment a rostán, bekerült így az újságba + pár termékünket ajánlottak is egy másik cikkben.

3. Alkalommal csináltunk egy ugyan ilyet nagyjából csak más kérdésekkel. Amikor átküldtük, kaptunk egy levelet, hogy küldenek egy 2 oldalas nagy fotót, amiről írnánk-e szakértői véleményt és akkor oda teszik az elérhetőségük és a fotót ami a többin is szerepelt! 🤩


Wowww szóval így történt, hogy szakértővé váltunk egy magazinban és ingyenesen írhatunk mostantól 2 bazi nagy oldalra okosságokat a nevünkben, mint kerti világítás szakértők.
Ti melyik újságnak örülnétek, ahol helyet kaphatnátok mindig a jövőben ilyen kis turpissággal? 😊
Fóliás Juci és a Facebook élők
Fóliás Juci és a Facebook élők
Tegnap olyat hallottam, hogy leesett az állam.
1 év alatt 20M bevételű cég 132M-ra növekedett úgy, hogy előtte évekig csak a garázsukban, a férjével ketten csinálták a bizniszt. Több mentorhoz is elmentek, hogy fejlődni szeretnének, de nem tudjak, hogy kell.
Fóliás Juci egy webshopban fóliákat árult, más cégek termékeit. Mindig azokat a márkákat említette az ügyfeleknek, akiknek a termékeit árulják, az ő márkájukat építette.
Aztán jött az áttörés és a mentorok miatt elkezdtek változtatni dolgokon, rövid idő alatt:
– Fóliás Juci egyszercsak nem mondta ki masok márkáját, hanem simán fóliának kezdte nevezni a terméket, amit a foliasjuci.hu oldalon lehet megvenni
– közösségépítésbe kezdett tudatosan, nyereményjátékok, egyedi ajándékok a rendelőknek
– Élővideókat csinál heti 1x kedden, minden alkalommal lefóliáz egy bútort és mutatja, hogy kell, több ezren is nézik már!
– Élővideóban sorsolja a havi nyerteseket
– Nem volt pénzük új alkalmazottra, de felvettek egyszerre kettőt úgy, hogy biztos ki fogják termelni a költségeiket, addig pedig tudnak a cégén dolgozni, nem pedig a cégben. (Érdekes, ezt a módszert már Gál Kristóftól is hallottam, pedig elég halálosan hangzik számomra)
Ha még nem lájkoljátok az oldalt meg a csoportot én csak ajánlani tudom, mert van tőle mit tanulni.
Ja és 2-ről 6 kollégára váltottak a következő évben, garázs helyett raktár és egy új üzlet is lett. 2020-ra pedig az a cél, hogy már mindent az üzletvezető vigyen, ők csak a stratégiát tálalják ki héti pár óra munkával.
Ez 2 év leforgása alatt. Wow 👏👏😍
Szóval…mikor kezdtünk el rendszeresen élőzni? ☺