Hűha faktor
Idővel az emberek elfelejtik, amit mondtál és elfelejtik, amit tettél. Az egyetlen dolog, amire mindig emlékezni fognak, hogy milyen érzéseket váltottál ki belőlük.
Minden vállalkozás számára fontosak az elégedett ügyfelek, de valójában ez kevés ahhoz, hogy a hírünket tovább vigyék. Azok az ügyfelek, akik lenyűgözve érzik magukat, az az, Hűha faktorban volt részük a márkánkkal kapcsolatban, szinte biztos, hogy tovább mesélik 1-3 ismerősnek. Ha szerencsések vagyunk, még a közösségi médiában is megossza az élményt, amiben részesült.
Onnantól kezdve, biztosak lehetünk benne, hogy beleégettük magunkat az ügyfél szívébe és biztosan mi fogunk először eszébe jutni, ha olyan termékre/szolgáltatásra van szüksége neki vagy az ismerősének, mint a miénk. Persze erre a szívre nagyon kell vigyáznunk, mert nem összetörhetetlen és az a legideálisabb, ha újra és újra fellángol irántunk. ❤️
A Hűha faktor egy olyan nem várt pillanat, ami meglepi és egyben, le is nyűgözi az ügyfelet.
A hűha faktor, akkor jön létre, hogy ha egy általános dolgot, valami teljesen különlegessé teszünk, ami nem megszokott az ügyfélélmény során.
Pár példa:
1. “Az apple szervizbe bevittem a törött kijelzőmet kijavítani és úgy kaptam vissza, hogy az évek óta beragadt gombom is ki volt cserélve díjmentesen, mert a szervizes észre vette és kérdés nélkül megjavította. Soha nem találkoztam még ilyen figyelmes szervizessel, leesett az állam.”
2. Mikor bontottam ki a neten rendelt csomagom, egy külön névre szóló kis üzenet volt benne, amit kézzel írt nekem, aki csomagolta. Úgy éreztem magam, mint a gimiben, amikor egymással leveleztünk. Még sosem kaptam kézzel írt levelet egy cégtől, muszáj volt azonnal megosztanom Snapchaten is!”
3. “Az autó szervizbe megdicsértem a zenét, ami szólt náluk. Említették a zenekar nevét, de nem ismertem, mondtam, hogy majd utána nézek. Másnap, amikor mentem a megjavított autómért, ahogy beindítottam , az a zene szólt a hangszóróiból, amit tegnap megdicsértem a szervizben. Kiírták nekem CD-re az egyik albumot! Le voltam nyűgözve és percekig nem tértem magamhoz, hogy mennyire figyelmesek voltak velem, pedig csak egy fékcserét kértem.”
4. “A Zappos-tól rendelt cipőm nem volt megfelelő, de nem volt kapacitásom visszaküldeni, ahogy e-mailben megbeszéltem velük, mert időközben elhunyt az édesapám. Amikor felhívtak, hogy a cipő még nem érkezett vissza és megemlítettem, hogy váratlan esemény történt az életemben, küldtek egy futárt és elvitték a cipőt. Nagyon kedves volt tőlük, de arra nem számítottam, ami másnap történt. Egy nagy csokor virágot hozott a futár és a Zappos őszinte részvétet nyilvánította édesapám miatt. Hát jól elbőgtem magam azóta többször is.”
5. ” Nem vagyok különösképpen egy szülinapozós típus, nem is nagyon szoktam ünnepelni. A munkahelyemre a futár hozott aznap reggel egy csomagot és azt mondta, hogy nem kell fizetni. Nem is rendeltem semmit a Lotustól. Kibontottam a kis buborék fóliás boritékot és volt benne egy kis masnis doboz, rajta egy “Boldog születésnapot Anna” felirat, benne pedig egy kis bonbon. Elállt a szavam is ettől a gesztustól, még soha életemben nem történt velem ilyen.”
Hűha faktor tervezési segédlet
1. Válassz ki egy terméket/termékcsoportot/szolgáltatást
2. Fogalmazd meg 1 mondatban, hogy milyen érzést fog kelteni abban, aki kézhez veszi vagy átéli az élményt a kiválasztott dologgal kapcsolatban
3. Írj egy felsorolást, hogy az ügyfelednek, milyen elvárásai vannak, azzal a dologgal kapcsolatban
4. Vizsgáld meg a felsorolást, hogy minden elvárásának eleget teszel-e (ha nem, akkor ezt érdemes most kijavítani)
5. Írj le 3 ötletet, hogy mi az, amire nem számítanak, de az elvárt végcélhoz hozzáad egy ksi extra fűszert, amire biztosan nem számít!
Saját, gyors példa:
1. Válassz ki egy termékecsoportot:
Napelemes kerti lámpák
2. Mit fog érezni ha megkapja:
Boldogsággal fogja eltölteni, büszkeséget fog érezni és dicséretet fog kapni a családtól, amitől nagyon jó érzése lesz.
3. Ezek az elvárásai:
– Infó arról, hogy pontosan mikor érkezik a csomag
– A futár csörögjön oda érkezés előtt
– Nagyon gyorsan érkezzen ki
– Azonnal világítson amikor kinyitja a dobozt
– Legyen benne magyar használati útmutató
4. Ennek nem teszünk eleget:
Egyelőre nincs benne használati, ezen sürgősen dolgoznunk kell
5. ötlet, amire nem számítanak, de hűha faktor élményt nyújt:
– Felhívjuk miután rendelt, hogy megérkezett a rendelése, szuper dolgokat vásárolt, ide és ide küldjük, a holnapi napon és volt-e olyan termék ami érdekelte, de nem volt róla elég infó?
– A törzsvevőket számon tartjuk és néha megnézzük miket néztek, de nem vásárolták meg. Kiküldjük ajándékba az egyiket közülük meglepetésként.
– A csomagra kézzel ráírjuk a nevét, hogy ez a csomag neki megy, az e-mail címe alapján figyelünk a bece nevére, így Németh Józsefné helyett, Lenke néninek van címezve
– Kapnak cukorkát a csomagba
– A csomagban találnak egy boritékot, amint szerepel a nevük, amiben van néhány hasznos infó és sokszor 1-1 baromi jó kupon
Hűségpont rendszer / VIP Klubtagság
Hűségpont rendszer / VIP Klubtagság – kialakítása
Ezeknek a rendszereknek az a lényege, hogy magunkhoz tudjuk kötni a vevőket. Ezek a rendszerek lehetővé teszik, hogy olyan extra dolgokat kapnak, amitől különleges bánásmódban részesülnek, tartozhatnak általa egy kissebb réteghez. Tudja, hogy egy speciális körbe került be, ahol van előrébb jutási lehetőség, ha a megadott feltételeket eléri és a végén elérheti az áhított célt.
Fontos, hogy egyértelműen legyen kommunikálva mindenhol a rendszer szabályzata, működése és használata, különben könnyen visszarúg. (Én ezzel speciel befürödtem párszor, mert nem volt egyértelmű az emberek számára, ami nekem igen. Több emberrel érdemes tesztelni élesítés előtt.)
Sok féle hűségpont vagy VIP klubtagsági rendszer létezik, ezekből hoztam pár példát inspirációként:
DM hűségpont rendszer:
Kapunk egy kártyát, amit online és offline is tudunk használni minden vásárlás alkalmával. Ebben a vonalkód segíti az egészet technikailag, ami a kártyán van.
– Pontokat lehet gyűjteni, amit le lehet vásárolni a jövőben
– Olyan termékeket is lehet vásárolni, amelyekért csak pontokban lehet fizetni
– Bizonyos időszakokban dupla-tripla pontokat lehet gyűjteni, mint az átlagos napokon

Szafi diétás termékek boltja, VIP tagság:
Pénzért lehet vásárolni VIP kártyát, amivel 1 éven keresztül kedvezményes árakon lehet vásárolni. Remek ötlet lehet, ha úgy kerülnek bárazásra a termékek, hogy azok kaphatják meg a jelenlegi árakon a termékeket, akik megvásárolják a 2000 Ft-os VIP kártyát, akik nem vásárolják, azok a 15%-os emelt áron tudnak vásárolni.
Gyakorlatilag befut rengeteg 2000 Ft-os összeg, aminek a beszerzési ára 0 Ft, így elég magas a profit tartalma, illetve elkötelezett vevőink is lesznek, hiszen ha képes volt költeni egy 1 éves VIP kártyára, mindig ott leszünk a fejében, hogy neki ide van kedvezményes kártyája és itt kezdi majd mindig a nézelődést.
Gondoljunk csak bele, mennyivel erősebb az elköteleződés, ha fizetnie kell a kedvezményes kártyáért, ahelyett, hogy ingyen kapná.
Ebben a példában még azt is nagyon szeretem, hogy kilószámra olvasható a sok sok poitív visszajelzés azoktól, aik már megvették a VIP kártyát.

Manna szappan törzsvásárlói tagság:
A törzsvásárlói program oldalon láthatók a különleges csomagok, amelyeket kizárólag pontokért tudunk beváltani, ha már klubtagok vagyunk. Illetve a webshopban is jól láthatók ezek a csomagok az adott kategóriában és vágyat kelt, hogy hogyan tudnék én pontokat gyűjteni.
A manna azt találta ki, hogy legalább x hűségpontot össze kell gyűjtened ahhoz, hogy klubtaggá válj. Ez is érdekes, hogy nem lehetsz 1 vásárlás után klubtag. ELköteleződött vásárlóvá kell válnod hozzá.

Leden Világításod klubtagság:
Nálunk lehet gyűjteni pontokat, amikkel vásárolhat, kapnak szülinapi kupont meg minden féle különleges bánásmódot.

3 szint van meghatározva a webshopban, elköltött összeg után tud a következő szintre lépni, ahol a táblázat alapján világosan látszik, hogy milyen extrákat fog kapni, ha eléri a következő szintet.
Persze kaptak egy részletes felsorolást is arról, hogy hogyan tudják gyűjteni a pontjaikat, amiket a vásárlásoknál fog tudni beváltani.

Magyar Autóklub tagság:
Ha belföldön bárhol berottyol az autónk, 2x/év díjmentesen oda mennek és a helyszínen megjavítják 0-24, ha klubtagok leszük náluk. Az autónk el is szállítják, ha nem javítható, ami 2x díjmentesen egy évben. Kapunk még egyéb kedvezményeket is a szervízszolgáltatások árából, tankolás során stb.
Mivel ez a szolgáltatás nem az autóra vonatkozik, hanem az adott személy nevére, aki vásárol, így bárhol, bármelyik autóban ül a klubtag, ahhoz tudja hívni a segítséget.
Ezt még megspékelték azzal, hogy + 7000 Ft-ért egy társtagot is hozzá lehet venni ehhez a tagsághoz, így egy kis plusz pénzért, az 1 háztartásban élők számára még lehet is spórolni. Természetesen ezzel 1,5x akkora bevételt generálnak /család.

Cinema City VIP:
A megszokott mozi élmény VIP verzióját megalkották. Ha VIP jegyet váltunk, akkor svédasztalos all you can eat, tárul elénk, különleges élelmiszerekkel, sör-bor-pezsgő-gyümölcslé opciókkal. A film kezdése előtt 30 percig ehetünk-ihatunk bármit és beszélgethetünk az asztaloknél ülve vagy a bőrkanapékban az italunkat szürcsölgetve. Sokkal kényelmesebb székekben lehet ülni, mozgatható a láb és háttámla.
Teht ha több pénzt hagyok nálunk, sokkal magasabb színvonalunk tudnak kiszolgálni a megszokottnál.

Magyar Posta Hűségprogram:
Szokásos pontgyűjtő rendszer, de partnereket is bevetett és bizonyos cégeknél, így olcsóbban lehet hozzájutni bármihez, mert mindenre van 5-10% kedvezmény a partnerei között. Ez szuper, hiszen új érdeklődőket szállít a partnereknek.
Ami viszi a prímet, hogy ezzel a kártyával nem kell várakoznod, hanem téged szólítanak soron kívül, ahogy beérkezel a postára. Ha megkérdezünk 10 embert, hogy mi az amit kifejezetten nem szeret a postában, akkor azt fogják mondani mindannyian kórusban, hogy a várakozást. Tádám, itt a megoldás kulcsa!

Kasza Tamás VIP program:
A VIP rendszereknek többnyire ára van. Havidíj vagy éves díj is akár. Azonban érdemes megadni a lehetőséget, hogy több hónapra fizessen elő, így nagyobb kedvezményre tehessen szert vagy extra szolgáltatást kaphasson, ha előre kifizet 3-6 hónapot a szokásos havi kifizetés helyett.

Turbó Diéta – Segítség képekkel + magyarázattal
Nagyon jó példa arra, hogy hogyan érdemes elmagyarázni a rendszerünk használatát. Ha ennyire részletesen sikerül ledokumentálni a teendőjét, akkor biztosan fele annyi kérdés sem érkezik a használatával kapcsolatban és még ő maga is elégedettebb lesz, hogy segítség kérés nélkül rájött mindenre.

Affiliate partnerség
Affiliate partnerség
1.) Szerezz egy ajánló (affiliate) partnert, akivel nagyjából egyezik a célközönséged. Beszéljétek meg, hogy az eladások után, hány %-ot vagy összeget adtok egymásnak (Jutalék). Adtok-e pénzt csak átkattintásért vagy csak bizonyos termék/szolgáltatás vásárlásért. Krisztinél pl árajánlatkérés után lehetne pl fizetni vagy akármi
Érdemes megegyezni, hogy a kofizetés hány Ft felett történjen vagy hány havonta.
Pl: megbeszéljük, hogy kap a Leden Világításod egy spéci linket a Bármitartótól, hogy ha arra rákattint valaki és vásárol, akkor a Leden Világításod kap a vásárlás értékéből 5%-ot. És ez ugyanígy fordítva is működik. Ha a Leden Világításod sok ügyfelet rávesz, hogy vásároljon Bármitartót, akkor mindenki jól jár.
2.) Készítsd el az affiliate rendszered, amivel el tudod készíteni majd az ajánló linket és a parnerrel megbeszélt konstrukciók alapján beállíthatod az elszámolást.
Segédanyag a feladathoz:
Annyira eltérő weboldal motorokkal dolgozunk, így nem tudok ajánlani 1 olyat, ami mindenkinek jó, de próbáltam összeszedni:
Sales Autopilot tulajoknak:
https://support.salesautopilot.com/…/360010272714-Affiliate…
Shoprentereseknek:
https://support.shoprenter.hu/…/215106428-Affiliate-rendsze…
WordPresseseknek:
Affiliate pluginok közül tengernyi a lehetőség, nekem több szimpi is van, 1x- fizetősök.
https://codecanyon.net/…/ultimate-affiliate-pro-wordpress-…/
https://affiliatewp.com
Van még lehetőség ezen felül természetesen, írjatok ha még ötleteljünk.
3.) Írj egy cikket a weboldaladra/blogodba, amivel az affiliate partnered bemutatod, amivel ralátast kaphatnak az emberek a partner működésére, a szolgáltatására/termékére, amitől megkívánja majd az egészet. A cikkben mindenképp legyen egy személyes sztori, hogy te hogyan miként kapcsolódsz a partneredhez és miért szereted. Ne legyen reklámszagú, csupán informatív de nagyon figyelemfelkeltő.
A cikk min. 600 szavas legyen, de az 1500 szavas sem gond. A google 600 szó alatt, nem szereti már a cikkeket. Ezt a cikket oszd meg: facebook és insta oldaladon, csoportjaidban, akár a magán profilodon, facebook videózhatsz is róla, élőzhetsz is, hírlevélbe is kiküldheted, ahol csak tudod.
Cégtervezés III: Céges célok
Ez a III. része a cégtervezés sorozatnak, ha nem olvstad még el az előzőket, itt tudod megtenni:
I. rész: KATT
II. rész: KATT
Céges célok meghatározása
- lépés: Töltsd ki a kvízt
http://bit.ly/39wtZbY - lépés: A táblázat alapján nézd meg, hogy a válaszaid hány pontot értek és írd be az adott mezőbe. Ekkor megtudjuk, hogy hol állsz most a vállalkozásoddal az 5 fontos terület mindegyikén.
http://bit.ly/36aSERa - lépés: Olvasd el, az itt található szöveget
Egy vállalkozásban a tervezés pont annyira egyszerű, mint a GPS-szel való közlekedés. A GPS tudja, hogy hol vagy most, beütöd, hogy hova akarsz eljutni és ekkor mondja a GPS, hogy menj egyenesen 500 métert, majd fordulj balra. Ha esetleg jobbra fordulnál, akkor a GPS újra tervez.
Ezek a kérdések merültek fel bennem:
- Mit jelent pontosan, hogy hol van a cégem most?
- Mit jelent pontosan, hogy hova akar a cégem eljutni a következő években?
- Mit jelent a cégemben az, hogy menj egyenesen 500 métert, majd fordulj jobbra?
Az 5 terület a következő:
1.) MARKETING – ÉRTÉKESÍTÉS
1. lépés:
- Határozd meg munkatársaidnak, hogy hogyan vegyék fel a telefont, hogyan köszönjenek
- Dolgozz ki, konkrét értékesítési stratégiát, mikor mit mondjon a telefonba a vevőnek
- Ne hagyd, hogy az értékesítőid saját belátásuk szerint döntsenek az értékesítés módjáról
- Dolgozd ki, az értékesítés során használatos kérdéseket, sorompókérdéseket
- Dolgozd ki, egy lépésről lépésre meghatározott folyamatot, ahogy az értékesítőid eladnak
2. lépés:
2.) MENEDZSMENT
3. lépés
Raktárkészlet optimalizálása: Minden egyes termék esetében határozd meg a forgalom és a rendelési idő alapján a minimum és maximum készletértéket. Ezt, a termék raktározására szolgáló polcon, jó láthatóan tüntesd fel. Jelöld ki a munkatársaidat, akinek az a feladata, hogy minden nap nyitás előtt fél órával végig menjen a raktáron és ellenőrzi a készletet, amiből kevesebb van, mint a minimum készlet, abból rendeljen úgy, hogy feltölti a maximum készletértékre.
3.) SZERVEZET – RENDSZER
4.) PÉNZÜGY – KONTROLLING
5.) STRATÉGIA
- Szervezetfejlesztési terv:
Hogyan, mikor, milyen munkatársat veszünk fel, neki mi lesz a feladata és milyen munkakörben kell helytállnia a felvétel pillanatában, illetve a későbbiekben - Pénzügyi terv:
Tartalmazza a cég pénzügyeinek alakulását, ami összhangban van a fejlesztési tervvel, hiszen fel kell készülni a fejlesztéssel járó extra kiadásokra, illetve a fejlesztés után várható fix költségnövekedéssel. A pénzügyi terv kalkulációja ezek mellett, tartalmazza a bevétel alakulását, annak összetételét, illetve a kiadások alakulását és annak összetételét. - Marketin terv:
A marketing terv, összhangban van a cég fejlesztési tervével és csak olyan mértékű vásárlás növekedéssel kalkulál, amit az adott szervezet még elbír, de hozzájárul ahhoz, hogy a pénzügyi tervek megvalósuljanak. A marketing terv tartalmazza az egyes akciók beindítását a marketing rendszer fejlesztését, a termékstruktúrák kialakítását, az értékesítés folyamatát és az értékesítési rendszerrel szemben támasztott elvárásokat (pl.: konverziós mutatók) - Megvalósítási terv:
Amelyben az összes többi részegység koordinációja valósul meg. Vagyis, tartalmazza ezeket az összefüggéseket, ezáltal egy pontos ütemtervet adva a feladatok elvégzésére. Így lehet előre egy évre tudni, minden hétnek a feladatát.
Összefoglalva:
Jól látható, hogy egy vállalkozás fejlődése elképzelhetetlen hosszútávú és rövidtávú tervek nélkül, hiszen csak ezekből lehet meghatározni, az éppen aktuális fejlesztések irányát (weboldal fejlesztés, marketingrendszer fejlesztés, termékstruktúra fejlesztés, új munkatárs felvétele stb.). Ezek megvalósulásának figyelése, szintén fontos kritériuma a hosszútávon fejlődni képes vállalkozásnak. Ennek ellenőrzésére kell kontrolling rendszert építeni, amiből származó eredmények nagymértékben járulnak hozzá a hosszú és rövidtávú tervek finomhangolásához.
Cégtervezés IV: vázlatos üzleti terv
Ez a IV. része a cégtervezés sorozatnak, ha nem olvstad még el az előzőket, itt tudod megtenni:
I. rész: KATT
II. rész: KATT
III. rész: KATT
A cég vázlatos üzleti tervének elkészítésének menete
Én régen baromi rossz voltam a tervezésben. Ha igazán őszinte akarok lenni, összetettebb folyamatokat képtelen voltam megtervezni. Nem tudtam, hogy hogyan fogok eljutni a kiinduló állapotból a kitűzött állapotba. Később rájöttem, hogy mi ennek az oka. Soha senki nem mondta el, hogy hogyan kell egy összetettebb folyamatot megtervezni, így nem tudtam, hogy a tervezés nem a mai állapottól történik, hanem visszafele. Ennek a fontosságát az elmúlt hetekben szerencsére már kiveséztük, így te is már könnyebb helyzetben vagy egy teljes, komplex üzleti terv felállításához.
1. LÉPÉS: JÖVŐKÉP MEGALKOTÁSA
- 1 000 000 000 Ft forgalmat kell generálnom
- 100 000 000 Ft eredményt
- 30 ember szükséges hozzá
https://docs.google.com/document/d/14ll0BbtiMHulqIkYWILXpSAfPmtb7GSnzYn3do3PkAM/edit?usp=sharing
FONTOS!
2. LÉPÉS: FELADATOK IDŐZÍTÉSE
- Továbbra is visszafelé tervezünk, tehát a végső céltól haladunk a jelen felé
- Listába rendezzük azokat az erőforrásokat, amivel a célunk elérésekor rendelkezünk
- Egyesével sorra vesszük mindegyiket és meghatározzuk a fejlesztés időzítését
- Az ERP rendszer bevezetése során, egy minden tekintetben részletes, a végletekig precíz kézikönyvet kell készíteni arról, hogy hogyan fog működni a rendszer. Pl: részletesen taglalnia kell, hogyan kerülnek be az új vevők a CRM rendszerbe, hogyan kell felvinni a termék adatokat, hogyan kezeli a rendszer a kedvezményeket, milyen adatot lát és milyen adatot nem lát az adminisztrátor, milyen formában fogja látni az adatokat az irodavezető stb. Részletesen tartalmazza, hogy hogyan épül fel a kezelőfelület. Egy ilyen kézikönyv adatainak elkészítése az ERP rendszert megelőző, TERVEZETT fejlesztésekkel párhuzamosan készülnek.
- A bevezetés megkezdése előtt, legalább 3-6 hónapig úgy kell tesztelni a rendszert, mintha az ERP rendszer már működne, de ebben az időszakban Excel táblázatokban, egyszerűbb szoftverekben kezelik az adatokat a teszt időszak alatt.
- A jól működő rendszert, évek során fejlesztett, egyszerűbb rendszerek eredményeképpen lehet bevezetni, azaz pl az ERP rendszer pénzügyi része úgy készül el, hogy a legutolsó, nagyon összetett Excel táblát megelőzi egy egyszerűbb, de szintén összetett Excel tábla, aminek előde, egy még egyszerűbb Excel tábla és így haladva visszafelé a legelső lépés egy nagyon egyszerű Excel tábla.
- Az ERP rendszert össze lehet kötni később a weboldallal, amihez API csatlakozóra lesz szükség, amivel már most rendelkeznie kell az oldalnak. Ugyan ma még nem fogjuk használni, de ha a mostani weboldalunk nem képes erre, akkor később az ERP miatt egy vadonat új weboldalt kell készíteni, ami később pénzt és időkiesést fog jelenteni.
- Kiválasztottam egy ugyan abban az iparágban működő céget, amelyiknek megfelelő számomra az éves forgalma és láttam, hogy hány emberrel dolgoznak. https://www.ceginformacio.hu/cr9311195992
- Egy dokumentumban elkezdtem levezetni a 2026-os éves üzleti tervet szöveges formátumban, ahol felsoroltam, hogy milyen bevételünk lesz, honnan fog annyi érkezni és milyen munkatársakra lesz szükség. (Tudtam, hogy 30 ember a max, amivel számolhatok és mindenképp kell 1 ügyvezető)
https://docs.google.com/document/d/14ll0BbtiMHulqIkYWILXpSAfPmtb7GSnzYn3do3PkAM/edit?usp=sharing - Felépítettem a szöveges dokumentum alapján a 2026-os szervezeti struktúrát
https://drive.google.com/file/d/1u_t3DS3Ubq1aeWWDUJuaLoaY1L0eJeoQ/view?usp=sharing - Felépítettem a szöveges dokumentum alapján a 2020-2026 közötti idővonalakat egymás alá egy Excel táblában
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1gyINq8pyf3RjJrEKDcr6diM-TZZKSiWf_pekZM-LekA/edit?usp=sharing - Egy újabb dokumentumban levezettem, hogy 2020-ban miket fogok csinálni a 2026-os végcél eléréséhez, illetve kifejtettem az 5 területen a fejlődésünket.
https://docs.google.com/document/d/1-IoTAKSu7HJzx7hvclHTGI5gqdIIBMdSieWt6X0K-rs/edit?usp=sharing - Miután már tudtam, hogy mi lesz 2026-ban és 2020-ban, így a köztes időszakokban a szöveges dokumentum és az idővonal kitöltése már szinte magától megy, mert csak a 2 végpont közötti számokat és fejlesztéseket kell megtervezni
Cégtervezés II: Célok a gyakorlatban
Ez a II. része a cégtervezés sorozatnak, ha nem olvstad még el az előzőt, itt tudod megtenni:
I. rész: KATT
A személyes célok kitűzése
A jó cél kritériumai:
- Konkrét, mérhető: Ez a legfontosabb! A célod legyen annyira konkrét, amennyire csak lehet és pontos dátumot rendelj hozzá. még jobb megoldás, ha a célodat részcélokra bontod fel és azokhoz is határidőket rendelsz, így még inkább látni fogod, hogy hogyan haladsz a célod felé.
- Motivál: Minden reggel, amikor felébredsz és a célodra gondolsz, akkor tudod, hogy ez egy újabb nap, amivel közelebb kerülsz a célodhoz és ez óriási motivációval tölt el még a legnagyobb nehézségek közepette is.
- Segít fókuszálni: Egy jó cél segít abban, hogy megkülönböztesd a fontos teendőt a fontosnak látszó, de nem fontos teendőktől. Ha hirtelen felbukkan egy sürgős feladat, csak kérdezd meg magadtól, hogy „Ez a sürgős feladatot, ha most elvégzem, akkor közelebb visz a célomhoz, mintha továbbra is azzal foglalkoznék, mint amit mára elterveztem?”
Napi szintű feladatokra bontható a célhoz vezető út:
A legfontosabb jel, hogy ha a célod nem jól van meghatározva, hogy fogalmad sincs, hogy mit kell tenned az eléréséhez. Ha ránézel a leírt célodra és nem tudod, hogy mit tegyél az elérése érdekében, akkor fogalmazd meg konkrétabban a célod.
A célkitűzés veszélyei:
- Társadalmi normák alapján tűzöd ki a célodat.
Az emberek a célok meghatározásánál gyakran társadalmi normák nyomása alatt, olyan célokat határoznak meg, amik igazából nem motiválják, de egyszerűen „ez illik” illetve „ez a menő”.Néhány ilyen példa:
Célom, hogy 5 év múlva, legyen egy nagy házam beltéri medencével és egy sportautóm. Ez lehet egy jó cél, ha téged ez motivál, viszont ha lecsukod a szemed és elképzeled, hogy ott vagy a nagy házban és a garzsban ott van a sportautó, boldog vagy? Jól érzed magad?Biztosan kell-e a sportautó vagy csak nyűg lenne és igazából frusztrálna, hogy milyen drága a fenntartása? Ha az elképzelt házban és az elképzelt sportautóban jól érzed magad, akkor minden szuper. Viszont ha ezt csak azért akarod kitűzni célú, mert ezt diktálja számodra a társadalmi norma, akkor ez nem jó cél. A következő években ez a cél lesz a szemed előtt, ami motiválni fog a legnagyobb problémák közepette is. Egy társadalmi normák által állított cél, ehhez nagyon gyenge. Keresd meg az igazi célod.
Célom, hogy a gyerekem jövőjét biztosítsam és 5 év múlva mindkét gyerekemnek tudjak venni 1-1- lakást megközelítőleg 35-35 millió forint értékben.
Képzeld el magad, ahogy éjt nappallá téve güriztél 5 évet és ott van a kezedben 70 millió forint és megveszed ezt a 2 lakást, de utána egy filléred sem marad. Boldog vagy? A lehető legboldogabb? Hol vagy Te? Nem dukálna ehhez valami, amitől csak Te fogod jobban magad? - Alacsony szintű célt tűzöl ki.
Talán neveltetésünkből, talán a környezetünkből áradó társadalmi normák miatt, gyakran azt látni, hogy valaki kis célt tűz ki, ami nem motiválja megfelelően, de nem mer nagyobb célt kitűzni, mert úgy érzi, hogy nem illendő.
Egy vállalkozó olya képességekkel rendelkezik amivel nagyon kevés ember. Képes nyomás alatt döntéseket hozni, felelősséget vállalni a saját helyzetéért, kockáztatni a biztos megélhetést vagy ha elbukik akár mindent, akkor is képes újra felállni. Ez a képesség egyes felmérések szerint, a lakosság kevesebb, mint 5%-ában van meg.
Támogató kérdések a jó célkitűzéshez:
- Mi az az idő, ami elég messze van ahhoz, hogy nagy dolgokat tudj megvalósítani, de még belátható időn belül van, és egy arra az időpontra tett cél megfelelő motivációt jelent?
- A következő évek között érdemes keresgélni:
5 év, 7 év, 10 év - Írd le, hogy pontosan, hogy élsz akkor, amikor már a célodat elérted! Milyen házban laksz, milyen autód és ingóságaid vannak, mennyit dolgozol, mennyit vagy a családdal? Mekkora a család? Évente hányszor és hova mentek nyaralni, kirándulni? Milyen olyan kiadásaid vannak, ami a célod elérését követően fel fog merülni?
- Készíts nagyságrendi költségtervet!
- Mekkora tőke kell hozzá, hogy azt az életszínvonalat meg tudd teremteni (ház ára, autó ára, nyaralások költsége stb.)?
- Mekkora havi jövedelem szükséges hozzá, hogy ezt az életszínvonalat fenn tudd tartani és ég tartalékot is tudj képezni?
- Határozd meg, hogy mennyit dolgozol és mi az a munka, amit szívesen végeznél?
PÉLDA CÉLKITŰZÉS:
Havonta megjelenő állandó kiadások:
Fontos részcélok:
Cégtervezés I: Személyes célok
Személyes célok meghatározása
Ha nincsenek céljaid, lehetetlen tervezni. Amikor egy vállalkozót kérdezek a terveiről és kicsit mélyebben belemegyünk a témába, hamar kiderül, hogy a tervek nincsenek leírva, homályosak és ha tovább megyünk, ott lyukadunk ki, hogy azért nincsenek leírva ezek a tervek és azért homályosak, mert fogalma sincs róla, hogyan tudna tervezni. Illetve létjogosultságát sem látja a tervezésnek egyáltalán. „Minek tervezni? A jövőt úgy sem lehet előre látni. Alkalmazkodunk az aktuális környezethez és megpróbáljuk a lehető legjobbat kihozni belőle”
Az a probléma ezzel, hogy ha nem tervez valaki, akkor például, hogy tud majd munkatársat felvenni? Egy jól fejlődő cégben, a frissen felvett munkatársnak nem csak az éppen aktuális feladatnak kell megfelelnie, hanem a cég fejlődésével együtt neki is fejlődőképesnek kell lennie. Így lesz mondjuk egy webshop asszisztensből később irodavezető, aztán pedig operatív igazgató.
Tehát amikor felvételre kerül az első asszisztens, akkor neki rendelkeznie kell azokkal a képességekkel, amik alkalmassá teszik, az emberek vezetésére és fontos döntéshozatalokra. Ha egy olyan munkatárs kerül felvételre, aki kiváló operatív igazgató, de nem ismeri a cégben lévő folyamatokat, akkor az ő betanulása hosszadalmas, mert a céges folyamatokat nem ismeri, illetve óriási feszültséget szül a vállalkozáson belül, hiszen senki sem örül, ha felvesznek a feje fölé egy vadidegent és neki kell segítenie a felettese betanításába.
Mi a megoldás?
- megfelelő mennyiségű pénz megtermelése személyes céljaink eléréséhez
- megfelelő mennyiségű szabadidő bitosítása személyes céljaink megvalósítására
Erre van egy jó mondás:
A cél és az álom között az a különbség, hogy a célnak van határideje és mérőszáma, ami alapján egyértelműen el tudjuk dönteni, hogy elértük célunkat vagy sem.
Példa:
Álom: Minél hamarabb olyan vállalkozást felépíteni, ami a lehető legtöbb szabadidőt adja úgy, hogy egy biztos megélhetést biztosít a családom számára.
Kicsit vesézzük ki a fent említett példát a személyes céllal.
Ebből könnyedén le lehet vezetni a cégre vonatkozó stratégiai célokat.
Nézzünk néhány stratégiai célt:
- Pontosan hogyan néz ki a cég szervezeti felépítése 2026-ban?
- Erre a szintre a cég milyen lépésekben fog felfejlődni a mai állapotról?
- Mikor milyen pozícióra és milyen képességekkel rendelkező munkatársat veszünk fel?
- A felvett munkatársakat milyen képzésre küldjük annak érdekében, hogy később képesek legyenek a rájuk váró magasabb beosztásnak megfelelni?
- Hogyan ellenőrzi a cégtulajdonos a tervszámok megvalósulását?
- A cég használ valamilyen vállalatirányítási rendszert? Milyet? Azt milyen lépésekben vezeti be?
Ha ezt megtesszük, a vállalatirányítási rendszer bevezetése zökkenőmentes és a cég újabb fejlődésnek fog indulni. ha nem így tesszük, a cég megtorpan, feszültségek alakulnak ki és képtelen lesz a fejlődésre. Mindennek az alapja: a cégtulajdonos céljainak a lefektetése.
- Mennyi vendék fog megfordulni az étteremben 2026-ban?
- Ezt a jelenlegi üzlethelyiség bírni fogja kapacitással?
- Ha nem, hogyan fogjuk az éttermet bővíteni?
- Mikor és milyen lépésekkel?
- Erre milyen anyagi erőforrások kellenek?
- Ha a jelenlegi hely nem bővíthető, akkor hova fog költözni az étterem?
- Mikor?
- Annak milyen egyszeri költségei annak és milyen rendszeres költségnövekedéssel fog járni?
E-mail sorozat készítés
E-mail sorozat készítés
Amikor feliratkozik az érdeklődő a hírlevelünkre, általában kap azonnal egy levelet, amiben van valami tartalom/csali, amiért megadta az e-mail címét. Ezek után nagyjából nem is szokott történni semmi, csupán mindenki örül, hogy megkapta az ajándék infót/e-mail címet. Ebben a helyzetben az új érdeklődő még vélhetően nem tud sokat rólunk, elképzelhető, hogy ebből kifolyólag bizalmatlan és nem is tudja, hogy nálunk mi hogyan megy.
Ilyenkor fogjuk meg az érdeklődő kezét és segítsük. Mondjunk el mindent amit tudnia kell rólunk, kicsit ismerkedjünk meg, kérdezzünk róla. Az elkövetkezendőben oktassuk és segítsuk, hogy könnyebben megismerhessen minket, az értékeinket és a termékeinket/szolgáltatásainkat.
Ezeket a leveleket egy kicsit nagyobb intenzitással érdemes küldeni, mint egy átlag hírlevelet, nyugodtan mehet pár naponta újabb és újabb levél az új információkkal, amelyekkel közelebb kerül hozzánk és az értékeinkhez. Ami által úgy érzi majd, hogy mi profik vagyunk és megbízhatók. Egyszerre nem érdemes sok dolgot írni, inkább mindig egy kis keveset, ami bárki számára könnyen emészthető.
E-mail sorozat minta
Bemutatom azt a módszert, ami nálunk igazi visszatérő vásárlókat generál.
Nálunk 5 levél megy ki annak, aki beregisztrál hozzánk. (Nekem a regisztráció nagyon fontos, sima feliratkozás is jó természetesen)
1. Levél
Tárgy: 💖 Gratulálunk! 💖 Szuper, hogy itt vagy velünk! 😍 Köszöntünk a VIP Klub tagjai között! 🎀

2. Levél
Tárgy: 🎀 Ezért fogod nagyon imádni a VIP Klub tagságod! 🎀 Szuper, hogy csatlakoztál hozzánk. 💖 Miért? Eláruljuk! 🤫

3. Levél
Tárgy: 💡Így hozd ki a maximumot LED világításaidból 💡 Hasznos ötletek, tippek, trükkök tőlünk neked! 💖🥰

4. Levél
Tárgy: A Leden Világításod sztori

5. Levél
Tárgy: ⭐ A TOP 10 világításunk 2020-ban ⭐ VIP Klubunk tagjaként a legmenőbb világításainkat küldjük neked 🤗💖

Készítsd E-bookot sablonnal
Készítsd E-bookot, kész sablon segítségével
Az e-mail címén keresztül tudjuk a legolcsóbban elérni őt és kommunikálni vele, így első körben az e-mail címét kell megszereznünk az érdeklődőnek. Erre számos módszer létezik, most az egyik leghatákonyabbal fogunk foglalkozni, az e-book készítéssel.
E-book tartalma
Egy ingyenes E-book célja, hogy az érdeklődőnek olyan információkat nyújtsunk, ami az érdeklődőt vásárlóvá generálja. Kifejezetten azoknak szól, akik nézelődnek vagy először járnak az oldalon, akik még nem ismernek és nem tudják, hogy mi hogyan megy nálunk.
Olyan információt kell benne elhelyeznünk, ami értéket ad az olvasónak és úgy érzi az elolvasása után, magát, hogy neki ilyen kell!
Az E-bookkal kap egy mankót, hogy hogyan kell csinálnia valamit, hogy ez meg az történjen. Ezek alapján már be fog indulni a fantáziája, hogy neki mire van szüksége. Vágyat keltünk benne, hogy a nálunk kapható termék/szolgáltatás nagyon jó lenne neki a mindennapjaiban.
Így lesz szép kerted 1 hétvége alatt –> Felvezetjük, hogy nem a kiváltságosoknak lehet csak szép kertje, hanem neki is. Elmondjuk, hogy kik vagyunk és 1 fotó van rólunk, hogy tudja ki k írták ezt amit olvas. Eláruljuk, hogy áram nélkül is ki lehet díszíteni a kert közepét napelemes lámpákkal, az út mentén helyezzen el 5-5 db olcsó kis lámpát, a teraszra 2 lámpás jól mutat és egy fénykábel csodákra képes. Ötleteket, tippeket adunk és képekkel illsztráljuk. Jól látható, hogy bárki képes szép kertet csinálni pár világítással. Így ha szép kertet szeretne az illető, nagy valószínűséggel hozzánk fog fordulni a világítások beszerzéséért, mert szuper infókat kapott tőlünk és megbízhatóak vagyunk egy “Ledes Kft” céghez képest.
E-book készítés sablon alapján
Videó az E-book szerkesztésről Canvában
(Ez az első ilyen videóm, a szerkesztés így még nem olyan zükkenőmentes, illetve nem tudtam, hogy 15 perc után lekapcsol, így hirtelen vége lesz.)
Elkészült E-bookhoz mockup készítés
Csináltam egy mockupot a vadiúj ebookhoz, erről készítettem egy videót. Ehhez photoshopot kell használni, ha nincs ilyenetek, akkor nézünk majd egy online könnyített verziót, de egyelőre most csak ezzel tudok szolgálni ma.
Innen töltöttem le a mockupot:
A mockup készítésről a videó
Elkészült E-book feltöltése a weboldalra
A weboldalon számos formában meg lehet jeleníteni az E-bookot a hírlevél feliratkozásnál. Végezetül mutatok pár példát.
A leghatékonyabb móndja, egy külön erre a célra szolgáló landing page:

A footerbe is érdemes betenni:

A weboldal oldalsávjában:

Felugró ablakban:

Facebook hirdetésben:

Kampánykészítés a gyakorlatban
Kampánykészítés a gyakorlatban
Több féle kampány létezik:
- Picike méretű kampány (2-4 napos)
- Átlagos méretű kampány (7-9 napos)
- Giga méretű kampány (10-16 napos)
Most az átlagos méretű kampányról lesz szó. Nagyon rövidre fogom és gyakorlatiasra, mert sokszor túl van magyarázva és elveszik benne az ember.
Kampány elemei:
1. A kampánynak legyen egy MIÉRTJE
pl: Mert megjött az új tavaszi kollekció. Mert tele van a raktár és kell a hely másnak. Mert új workshopom vagy tananyagom lett. Mert megnyílt az új üzletünk. Születésnapunk van.

2. A kampánynak legyen egy FANTÁZIA NEVE
pl: Kertdíszítés csúcsra járatva, Idén lesz a legszebb kertem, Az utca szépe.

3. A kampánynak legyen egy HATÁRIDEJE
pl: 2020.03.20 23:59-ig.

4. A kampány egy bizonyos AJÁNLATRÓL szóljon
pl: workshop 2020.04.10-én, Új online tananyag, Webshopoknál: újdonságok menüpont, akciós menüpont. Szimplán annyi, hogy ne ajánljuk mást, csak ezt az ajánlatot.
5. A kampányban legyen 1-3 db BÓNUSZ
Amivel nagyobb értékű lesz a megvásárolható termék/szolgáltatás
pl: digitális termék: ebook, videós oktatóanyag, fizikai termék: olcsó beszerárú ermék, keresztmarketing: partner terméke/szolgáltatása amit felajánlott előzetesen a kampányhoz esetleg egy ingyenes hajvágás kupon.

6. A kampánynak legyen egy ütős GARANCIÁJA és egy jól hangzatos neve is
pl: Nem adunk zsákbamacskát garancia, 30 napon belül visszafizetjük garancia.

7. A kampánynak legyen egy sajátos ARCULATA
pl: ugyan azt a képet használd mindenhol, ugyan azzal a színnel legyen a szöveg a képen. Egységes legyen, messziről kiabáljon, hogy ez az a kampány, amit már láttam 5x az elmúlt napokban.

8. A kampányhoz tartozzon egy ÉRTÉKESÍTŐ OLDAL
Itt egy klasszikus landing oldalra gondolj, webshopoknál az akciós vagy újdonságok menüpont is rendben van, viszont ha készül egy oldal, ahol válogatottan a kampányban szereplő termék/csomag van, az a leghatásosabb.
+ Vélemények legyenek a termékről/szolgáltatásról. Ha nincs, akkor meg kell kérnünk 3-4 embert, hogy próbálják ki, írjanak. Webshopoknál ugyan ez, legyen szöveges visszajelzés a termékeknél 4-5 csillagos.
+ Ha van lehetőséged, állítsd be upsell (és downsell) ajánlatot a vásárlás annak pontján, amikor már megnyomta a megrendelés gombot az adataival.
Miután ezekkel megvagyunk, jöhet a tervezés
Hogyan juttatjuk az érdeklődők tudtára, a kampányunk hírét és annak részleteit?
Gyorsan elvégezhető beállítások a kampány kezdete előtt:
- Visszaszámláló a weboldal tetejére (15 perc)
A kampány kezdetétől a végéig számoljon vissza felül egy óra, hogy éreztesse az érdeklődővel, hogy ez most határozott ideig érhető csak el. Optimonk is tud ilyet ha a weboldal nem, vagy van hozzá bővítmény.
- Facebook oldal/csoport borítókép csere a kampány grafikájára (15+15 perc)
Oldal: 820 x 360 pixel, Csoport: 1640 x 856 pixel
Figyelj rá, hogy középen legyen a szöveg, mert úgy lesz olvasható mobil nézetből is.
- Weboldal borítókép csere a kampány grafikájára (10 perc)
Csupán át kell méretezni a weboldal bannerhez megfelelő méretre a facebookra készített borítóképet.
Feliratkozók értesítése:
- Hírlevél (30 perc / db)
Levelet 2 naponta érdemes küldeni, a kampány zárás napján kora reggel és este is kötelező!
- Messenger chatbot üzenet (15 perc / db)
Messenger chatboton 3 naponta nyugodtan jelentkezhetünk, kampány zárás napján reggel és este is kötelező.

- Push notification üzenet (5 perc / db)
Push notificationra ha vannak feliratkozóink, akkor 3 naponta nyugodtan jelentkezhetünk, kampány zárás napján reggel és este is kötelező.

Közösségi média:
- Facebook + Instagram oldal poszt (10 perc / db)
- Facebook csoport poszt (10 perc / db)
- Facebook + Instagram sztori (5 perc / db)
Minden egyes nap menjen ki ezekre a felületekre információ a kampányról.
Fizetős hirdetések:
- Facebook + Instagram hirdetés (relatív)
A kampány grafikájával, üzenetével és céloldalával hirdetünk. A kampány kezdetétől, az utolsó pillanatig. Remarketinget is állítsunk be, ha van rá lehetőség.
Fizetős értesítések:
- SMS (1 óra)
pl: seeme.hu szolgáltatással, küldjünk ki SMS-t a TOP 50-100 db vevőnek a kampány kezdésének napján reggel, illetve a kampány utolsó napján reggel. Tehát 2 db SMS/fő, a hűséges vásárlóknak/ügyfeleknek.

- DM levél postai úton (3 óra)
pl: Hibrid levéllel a TOP 50-200 vevőnek kiküldeni egy levelet úgy, hogy a kampány kezdetének a napján kapják meg. Kampányzárás előtt 2 nappal is érdemes küldeni levelet, hogy most jár le a kampány és használja ki.
Affiliate partner:
- E-mail a feliratkozóknak
- Facebook + Instagram poszt
- Facebook + Instagram sztori
- Facebook élő vagy videó
- Youtube videó
Ezt bízzuk rá az Affiliate partnerre, de amit csak tud vállalni, azt használjuk ki. Természetesen lehet neki ötleteket adni, hogy miről írjon, miket csináljon stb.
A kampány felépítésének tervezete
A feljebb említett eszközöket, az itt található napi bontásban a legoptimálisabb alkalmazni a kampány során.
Hétfőtől vasárnapig tartó kampányt, megelőzi 2 nap, ahol felcsigázzuk az érdeklődőket, hogy valamire készülünk, így 2 + 7 napig tart a kampány időszak.
Így néz ki egy közepes kampány napi bontásban:
(a számok a kampány napjainak a számát jelölik, mindegyik külön kattintható és má-más információk találhatók mindegyik napnál)
A kampány előkészítése
Minden posztot, hírlevelet, messenger üzenetet stb. érdemes előre elkészíteni, mert kampány időszakban meg fog növekedni a telefonhívások, e-mailek száma, illetve a rendelések/árajánlatok száma. Nem lesz idő a kampány részleteivel foglalkozni és ha kimaradnak bizonyos elemek, akkor a hatékonyságát csökkentjük a kampánynak.
Bőven elegendő lesz a napi sztorikat beidőzíteni facebookra és instagramra.