Google Analytics útmutató
Szerencsére a Google egyik ingyenes statisztikai eszköze, a Google Analytics egy rendkívül részletes, átlátható, könnyedén kezelhető felületet kínál, ami – ha szórakoztatóvá nem is – egyszerűbbé teszi az adatelemzés folyamatát.
Ismerkedjünk meg együtt a legfontosabb jelentésekkel a Google Analytics felületén!
Kezdőtipp: saját dátumtartomány beállítása
A Google Analytics attól a pillanattól kezdve méri webhelyed adatait, hogy először elhelyezted követőkódodat forráskódjában. Azonban amikor megnyitod az eszközt, általában csak az elmúlt egy hét, vagy hónap adatait láthatod.
Szerencsére minden adatod megvan még, de be kell állítanod, hogy láthasd őket. Szinte minden jelentés jobb felső sarkában látni fogsz egy dátumtartományt, ami azt mutatja, hogy az adott jelentésben éppen melyik időszak adatait láthatod.

Kattints erre a tartományra, és válaszd ki azt a két dátumot, amelyek között meg szeretnéd nézni tartalmaidat. Megadhatsz tetszőleges napokat, vagy az előre beállított opciók közül is választhatsz (Előző 30 nap, stb.). Ugyan itt állíthatod be, ha szeretnéd összehasonlítani két tetszőleges időszak adatait.
Ez a funkció szinte minden jelentésnél hasznos lesz majd, ezért jó, ha minél előbb megismerkedsz vele!
1. Forgalomfigyelő (Insights)
A Google Analytics főoldalán, illetve bizonyos jelentések megtekintésekor a jobb felső sarokban megjelenik a Forgalomfigyelő gomb. A gombra kattintva válogatott érdekes/hasznos adatokat tudhatsz meg webhelyedről, amiket az Analytics észlelt és gyűjtött össze számodra. A Forgalomfigyelő az Analytics mobilalkalmazásában is megtalálható (habár ez még nincs teljesen lefordítva magyar nyelvre, ráadásul nem is mindenhol helyesen).
Habár a lista eléggé véletlenszerű, gyakran igazán hasznos dolgokat tudhatsz meg belőle anélkül, hogy minden jelentésbe mélyebben is bele kellene ásnod magad.
Érdemes elolvasni minden apró információfoszlányt, amit az Analytics felsorol, hiszen meglehet, hogy éppen arra figyelmeztet, hogy valamely oldalad lassan töltődik be, vagy hogy hogyan alakult webhelyed teljesítménye az előző héthez képest. A jelentésekre rákattintva/koppintva több részletet is láthatsz róluk.

2. Ügyfélszerzés
Az Ügyfélszerzés az egyik első jelentéscsoport, amivel érdemes megismerkedni. Az Ügyfélszerzés > Áttekintés jelentésben láthatod, hogy látogatóid milyen csatornákon keresztül érkeznek webhelyedre. Ez a kiinduló jelentés, melyet mindig nézned kell. Napról napra, hétről-hétre, évről-évre.
A jelentésben látható táblázat megmutatja a különböző csatornákon keresztül érkező látogatók viselkedését. A Munkamenet átlagos hossza oszlopban látható időtartamra kattintva például megnézheted, hogy mely csatornák látogatói töltenek a legtöbb időt átlagosan webhelyeden (tehát kik érdeklődnek a leginkább tartalmaid iránt.)

Habár ezen a bizonyos webhelyen a közösségi platformokról érkezik a legtöbb forgalom, mégsem ezek a látogatók töltik a legtöbb időt a webhelyen. Ez általánosan jellemző a social forgalomra, hiszen nem ők keresnek a tartalmadra, mint a Google esetén, hanem rákattintanak valamire a közösségi oldalon és csak az az egy dolog érdekli őket.
A Social sorra kattintva átkerülsz a Csatornák jelentésbe, azon belül pedig az Analytics külön csak a közösségi csatornákat sorolja majd fel. Ha más csatornákat is szeretnél látni, akkor kattints a Mind szóra a jelentés felett. Itt további információkat láthatsz a különböző csatornákról, ha rájuk kattintasz.

Ezek közül a kedvencem az a hely, ahol méri is számszerűen, hogy melyik csatorna, mekkora bevételt hozott az adott időszakban.
Ez az Ügyfélszerzés–>Mindenforgalom–> Forrás/Médium oldalon érhető el:

3. Valós idejű jelentések
Az Analytics egyik leghasznosabb (és legérdekesebb) funkciója a valós idejű mérés, amit a Valós idő jelentéscsoport Áttekintés jelentésében láthatsz. Itt lényegében másodperces pontossággal láthatod, valahányszor egy új látogató érkezik webhelyedre (vagy hagyja el azt).

Az aktuális látogatószámon kívül láthatod, hogy mely oldalaidon vannak éppen a legtöbben, hogy mely közösségi csatornákról érkeznek, és még azt is, hogy milyen országokból böngésznek nálad.
A kategóriák nevei mind hivatkozások, így ezekre rákattintva részletesebb információkat is megtudhatsz róluk – külön érdemes megnézni a Legfőbb aktív oldalakat (ami a Valós idő > Tartalom jelentésre irányít át). Nagyon érdekes megfigyelni itt egy social megosztás hatását, egy hírlevél kiküldését, vagy push notification kifutását.
4. Viselkedés
A Viselkedés jelentések egy szintén hasznos csoport – ezek a jelentések azt mutatják meg, hogy mit is csinálnak webhelyed látogatói, miután betérnek hozzád.
Mint a legtöbb jelentéscsoportnak, a Viselkedésnek is van egy Áttekintése. Itt egy tömör összefoglalót láthatsz arról, hogy mely oldalakat hányszor nézték meg a látogatók, mennyi időt töltöttek rajtuk, illetve hogy hányan fordultak vissza vagy hagyták el webhelyedet az oldalakról.
Itt különösen hasznos tudni, hogy hogyan tekinthetsz meg egyedi dátumtartományokat (ezt a cikk elején részleteztük). Az Oldalmegtekintések grafikon hasznosabb lehet, ha az elmúlt hónap, fél év, egy év, vagy hosszabb tartományt nézed meg vele, mert így láthatod, hogy növekedett, vagy csökkent-e forgalmad az idő múlásával.
Viselkedési grafikonok
Azonban az Oldalmegtekintések csupán egy az számos hasznos kimutatás közül, amit az Analytics itt kínál. Ha megnézed, a grafikon alatt több kisebb grafikon is látható, amik további adatokat ábrázolnak webhelyedről egy idővonalon. Kattints rá valamelyikre, hogy nagyobb felbontásban is láthasd – az alapértelmezett az Oldalmegtekintések, ami az első ezek közül.
5. Földrajzi adatok: A helyi és nyelvi jelentések
A helyi és nyelvi jelentések neve eléggé beszédes – ezekben láthatod, hogy látogatóid milyen helyekről tekintik meg webhelyedet, és hogy milyen nyelveket használnak.
Még ha csak magyar közönséget is célzol meg tartalmaiddal, akkor is érdekes lehet tudni, hogy milyen más nyelvű felhasználók találnak rájuk, ráadásul az ország helyi adatait megyére lebontva tekintheted meg a térképen.
A nyelvi jelentés továbbá azért is hasznos, mert magyarázatot adhat a nagy visszafordulási arányra. Gondolj csak bele – ha idegen nyelvű látogatók találnak webhelyedre, akkor nem valószínű, hogy sokáig ott maradnak rajta, hiszen nem fogják érteni a tartalmakat.
A nyelvi jelentés
A nyelvi jelentést a Közönség > Földrajzi adatok jelentések között találod.

Értelemszerűen ezt a magyar webhelyet első sorban magyar felhasználók látogatják, de megfordul rajta néhány szlovák és amerikai felhasználói is. A nyelveken kívül olyan fontos adatokat is láthatsz, mint a visszafordulási arány, oldalon töltött idő, és így tovább.
A helyi jelentés
A helyi jelentés szintén a Földrajzi adatok jelentések egyike. Itt láthatod, hogy forgalmad mely országokból érkezik, és milyen arányban. Hasonlóképpen a nyelvi jelentéshez, itt is látható néhány hasznos adat, amivel többet tudhatsz meg a különböző területek látogatóiról.

A térképen, vagy a táblázatban egy-egy országra kattintva egy részletesebb térképet is megtekinthetsz az adott területről – Magyarországon például láthatod, hogy melyik megyéből hány látogató nézte meg webhelyedet, a térkép alatt az elsődleges dimenziót Városra állítva pedig városra lebontva is láthatod forgalmadat (ez nem mindig működik – próbáld újra, ha hibaüzenetet kapsz).
6. Eszközjelentés: Mobilos és asztali felhasználók
A mobilok átvették a vezetést. Egy jó ideje már többen érik el és böngészik az internetet okostelefonjaikról, mint asztali számítógépeikről, és ezt a jelenséget a Google is figyelembe vette. 2018 májusa óta beindult a mobil-első indexelés, ami nagyobb hangsúlyt fektet a webhelyek mobilbarát jellegére.
Elengedhetetlen tehát, hogy tartalmaidat mobilkészülékekre is optimalizáld, ha nem szeretnél lemaradni a mobilfelhasználók forgalmáról. Habár a legjobb webhelyek minden készüléken hibátlanul jelennek meg, érdemes tudni, hogy a látogatók többsége milyen készülékeken keresztül tekinti meg tartalmaidat, hogy pontosan tudd, mely technológiákra érdemes koncentrálnod webdesignodban.
Ezeket az adatokat a Közönség > Mobil jelentéscsoportban találod.
Áttekintés
Az Áttekintés jelentésben átnézheted, hogy mely eszköztípusok a legnépszerűbbek látogatóid között, és persze a már megszokott mutatók is megjelennek. Nagy valószínűséggel a mobilfelhasználók lesznek többen (talán sokkal többen), ami csak bizonyíték az előbb elhangzottakra. Ha eddig azt hitted, hogy webhelyedet alig látogatják mobilról, akkor ezek az adatok biztosan meggyőznek majd az ellenkezőjéről.

Eszközök
Ez a jelentés konkrétan megmutatja, hogy látogatóid egész pontosan milyen készülékekkel érik el webhelyedet. Az elsődleges dimenziót átállíthatod többek között márkára, és operációs rendszerre is, amiket szintén érdemes megnézni.

De tényleg muszáj ennyire részletesen tudni, hogy mivel interneteznek az emberek? Nos, igen, hiszen megnézheted, hogy melyek azok az eszközök, amikről a legtöbben fordulnak vissza a látogatók – ez arra engedhet következtetni, hogy webhelyed nem jelenik meg, vagy működik rendesen az adott eszközökön. Ha egy népszerű eszköz visszafordulási aránya magas, akkor okvetlenül ellenőrizd, hogy mi lehet a probléma.
Eszközök szűrése
Szóval hogyan nézheted meg, hogy mely eszközöknél nagyobb a visszafordulási arány, mint az átlag? Először is győződj meg róla, hogy az elsődleges dimenzió Mobileszköz-információra van-e állítva, majd nézd meg a Visszafordulási arány oszlopot, ahol százalékban jelenik meg ez az érték.

A példa esetében durván 69,76%-ról beszélünk. Azokra az eszközökre vagyunk tehát kíváncsiak, amelyek 69%, vagy ennél is nagyobb visszafordulást mutatnak. Ehhez egy egyéni szűrőt kell beállítanunk.
- Kattints a táblázat felett a haladó szóra.
- Állítsd a szűrő típusát Belefoglalra.
- Kattints a zöld „Mobileszköz-információ” dimenzióra, majd keresd meg (vagy írd be) a Visszafordulási arányt, hogy átállítsd arra a szűrőt.
- A következő a feltétel – mivel Belefoglaló szűrőt használsz, ezért a „Nagyobb mint” feltételt kell használnod, hiszen azokat az eszközöket szeretnéd belefoglalni a szűrt jelentésbe, amelyek az átlagnál nagyobb arányt mutatnak.
- Az értéknek add meg az átlag visszafordulási aránynál egy százalékkal nagyobb értéket – az átlag a példában 69,76%, ezért 69%-t fogunk használni. A te értéked természetesen más lesz.
- Kattints az Alkalmaz gombra.

Most már csak azok az eszközök jelennek meg, amelyekről az átlagnál többen fordulnak vissza webhelyedről. Az egyetlen probléma az, hogy látszódnak azok az eszközök is, amikről csak egyszer böngészett valaki, de rögtön vissza is fordult. Így sok lesz az 1-2 munkamenetes, 100% visszafordulási arányú érték.
Ezeket az eszközöket egy második szűrővel elrejthetnéd, de jelen esetben elég, ha csak a Felhasználók oszlop szerint csökkenő sorrendbe rendezed a jelentést, így azok az eszközök kerülnek felülre, amik népszerűbbek a felhasználók között.

8. Céloldalak
Bizonyára szeretnéd tudni, hogy hogyan teljesítenek céloldalaid (vagy landing oldalaid) a Google-ban. Ezt az információt a Viselkedés > Webhelytartalom > Céloldalak jelentésben találod.

Itt láthatod, hogy mely oldalakra érkeznek a felhasználók webhelyedre, illetve hogy melyikre milyen sűrűn. Itt szintén érdemes megtekinteni a visszafordulási arányt. Érdemes megjegyezni, hogy a magas visszafordulási arány nem feltétlenül jelent rosszat, hiszen lehet, hogy a látogató rögtön megtalálta, amit keres – ilyen esetben tartalmad hasznos volt számára.
Ha azonban egy hirdetés céloldalának nagy a visszafordulási aránya, akkor valószínűleg baj van az ajánlattal. Hasonlóan aggasztó, ha webhelyed kezdőlapja generál sok visszafordulást.
9. Konverziók
Célok
Most jön a legfontosabb rész, hiszen az egész online marketing lényege a konverzió, azaz az a cél, amit el szeretnéd, hogy érjen egy látogató az oldalodon. Célnak nevezünk mindent tehát, amit szeretnéd, hogy felhasználóid megtegyenek webhelyeden. Cél lehet egy feliratkozás, egy rendelés leadása, egy ajánlatkérés, vagy egy dokumentum letöltése is, hogy csak néhány gyakori példát említsünk.
Az Analytics képes nyomon követni és számolni, hogy hányszor teljesülnek céljaid, de ehhez előbb meg kell adnod az eszköznek, hogy milyen felhasználói műveletek számítanak célteljesülésnek webhelyeden.
Egy cél beállításához először is válaszd ki azt a nézetet az Adminisztrálás felületen, amiben nyomon szeretnéd követni a célokat. A nézetekről itt ([Google] Google Analytics admin trükkök.docx) olvashatsz bővebben.
- Kattints a Célokra.
- Kattins az + Új cél gombra.
- Adj egy beszédes nevet célodnak, amiről tudni fogod, hogy mi is az.
- Állíts be egy típust a felsoroltak közül – az Analytics mindegyikhez ad egy egyértelmű, egyszerű példát is.
- Kattints a Folytatás gombra.
- Minden céltípusnak más részletei vannak, így a következő párbeszédpanelen az adott céltípus beállításai jelennek majd meg. Add meg ezeket, és ellenőrizd a célt, vagy kattints a Mentés gombra.
Elektronikus kereskedelem
Ha webáruházat kezelsz, akkor a Konverziók > Elektronikus kereskedelem jelentés felbecsülhetetlen értékű információkat biztosít majd számodra. Számtalan adatot ellenőrizhetsz itt, például, hogy mely márkákból vagy termékekből a sikerül értékesíteni a legtöbbet, és melyek azok, amik iránt nincs túl nagy kereslet.
Még azt is megnézheted, hogy az egyes termékek bevételed mekkora hányadát teszik ki, és persze itt is beállíthatsz saját dátumtartományokat, hogy ellenőrizhesd egy tetszőleges időszak teljesítményét, vagy hogy összehasonlítsd azt egy másik időszakkal.
Persze ahhoz, hogy tudd használni ezt a funkciót, először be kell állítanod az elektronikus kereskedelem követését webhelyeden, hogy a Google Analytics láthassa webáruházad adatait (ehhez nem elég csak az alapvető követőkódot használni). Ehhez a folyamathoz itt találsz leírást a Google-tól.
10. A webhely sebessége
A webhelysebesség egy rendkívül fontos, mégis gyakran elhanyagolt szempont, pedig a Google (és minden fejlettebb keresőmotor) nagyon szigorúan kezeli. Ha webhelyed sebessége nem felel meg az elvárásoknak, akkor tartalmaid alacsonyabb rangsorolást kapnak majd a keresési találatok között.
De gondolj csak bele – a sebességet akkor is fontos lenne biztosítani, ha nem fektetne rá ekkora hangsúlyt a Google. Senki sem használ szívesen egy olyan webhelyet, ami lassan tölt be – a lassúsággal felhasználóktól, ügyfelektől, és bevételtől fosztod meg magadat.
Webhelyed sebességét mindenképpen érdemes első körben ellenőrizni a Google PageSpeed Insights eszköze segítségével, és az Analyticsben is felkeresni a sebességjelentést. Ez a két eszköz együttesen rengeteg hasznos információt kínál webhelyed technikai teljesítményéről.
Az Analytics jelentést a Viselkedés > Webhelysebesség csoportban találod.

Számtalan dolog okozhat lassulást egy webhelyen. Például ha webhelyed gyorsítótárazást használ (ami segíthet felgyorsítani a böngészést a felhasználók részéről), akkor ezek a gyorsítótárak idővel „lejárhatnak”, és ilyenkor lassulás léphet fel, de az is lehet, hogy a webtárhely szerverével volt valami probléma.
Az Áttekintés jelentésben a bal oldali Webhelysebesség oszlop alatt Böngésző, Ország, és Oldal szerint is csoportosíthatsz – érdemes mindhármat megnézni időnként.
Érdemes egy pillantást vetni a Webhely sebességével kapcsolatos javaslatok jelentésre is – ez a jelentés lényegében a már említett PageSpeed Insights alapján készül el, és felsorolja azokat az oldalakat, amikre megoldásokat javasolt az elemzés alapján. A javaslatokra kattintva megjelenik az adott oldal PageSpeed elemzése.

Affiliate partnerség
Affiliate partnerség
1.) Szerezz egy ajánló (affiliate) partnert, akivel nagyjából egyezik a célközönséged. Beszéljétek meg, hogy az eladások után, hány %-ot vagy összeget adtok egymásnak (Jutalék). Adtok-e pénzt csak átkattintásért vagy csak bizonyos termék/szolgáltatás vásárlásért. Krisztinél pl árajánlatkérés után lehetne pl fizetni vagy akármi
Érdemes megegyezni, hogy a kofizetés hány Ft felett történjen vagy hány havonta.
Pl: megbeszéljük, hogy kap a Leden Világításod egy spéci linket a Bármitartótól, hogy ha arra rákattint valaki és vásárol, akkor a Leden Világításod kap a vásárlás értékéből 5%-ot. És ez ugyanígy fordítva is működik. Ha a Leden Világításod sok ügyfelet rávesz, hogy vásároljon Bármitartót, akkor mindenki jól jár.
2.) Készítsd el az affiliate rendszered, amivel el tudod készíteni majd az ajánló linket és a parnerrel megbeszélt konstrukciók alapján beállíthatod az elszámolást.
Segédanyag a feladathoz:
Annyira eltérő weboldal motorokkal dolgozunk, így nem tudok ajánlani 1 olyat, ami mindenkinek jó, de próbáltam összeszedni:
Sales Autopilot tulajoknak:
https://support.salesautopilot.com/…/360010272714-Affiliate…
Shoprentereseknek:
https://support.shoprenter.hu/…/215106428-Affiliate-rendsze…
WordPresseseknek:
Affiliate pluginok közül tengernyi a lehetőség, nekem több szimpi is van, 1x- fizetősök.
https://codecanyon.net/…/ultimate-affiliate-pro-wordpress-…/
https://affiliatewp.com
Van még lehetőség ezen felül természetesen, írjatok ha még ötleteljünk.
3.) Írj egy cikket a weboldaladra/blogodba, amivel az affiliate partnered bemutatod, amivel ralátast kaphatnak az emberek a partner működésére, a szolgáltatására/termékére, amitől megkívánja majd az egészet. A cikkben mindenképp legyen egy személyes sztori, hogy te hogyan miként kapcsolódsz a partneredhez és miért szereted. Ne legyen reklámszagú, csupán informatív de nagyon figyelemfelkeltő.
A cikk min. 600 szavas legyen, de az 1500 szavas sem gond. A google 600 szó alatt, nem szereti már a cikkeket. Ezt a cikket oszd meg: facebook és insta oldaladon, csoportjaidban, akár a magán profilodon, facebook videózhatsz is róla, élőzhetsz is, hírlevélbe is kiküldheted, ahol csak tudod.
Marketing mappa a gépedre
Marketing mappa a gépedre
Készítsd egy mappát a számítógépen “Marketing” elnevezéssel és ha szembe jön veled valami, ami neked tetszik, akkor szimplán mentsd le ebbe a mappába. Azért hasznos lementeni a jó példákat, mert ha egy új projektet tervezünk és egy kis inspirációra van szükségünk, csak át kell pörgetnünk a gyűjteményt és biztosan lesz megannyi ötletünk. 🤯 Ezt érdemes google drive-on vagy dropboxon tartani, mert ha elvesznek a gépedről/telefonodról az adatok egy baleset miatt (ez legtöbbünkkel előfordul az életében párszor), akkor is megmarad a gyűjteményed.Kémkedj a konkurencia után
Kémkedj a konkurencia után
Cserkészek, szerettem kémkedni? 🧐 👋 Én igen! 😛 Meg is néztem, hogy melyikőtöknek, milyen hirdetése fut facebookon. Ismeritek ezt a funkciót?Figyelemfelkeltő popup
Figyelemfelkeltő popup
Válassz ki 1 terméket/szolgáltatást, amire külön felhívod a weboldalon szörfölgetőnek a figyelmét. Nekünk ez a módszer napi 2-12 vásárlást generál, attól függően, mennyi látogató van az oldalon aznap.
1: Termékajánló szép képpel: 2 %-os konverzió

2. Előrendelés szép képpel: 5%-os konverzió

3: Videó a termékről, amire felhívjuk a figyelmet: 18,5%-os konverzió

A videósat csak azért mutatom, mert ha van videó arról, amit ajánlasz az szerintem nagyon ütős és sokkal jobban akarja majd. Ez 30-60 mp legyen max és ultra frankó kezdőképpel. (Nem a feliratkozás a lényeg itt, hanem a termék ajánlás, sokan inkább felhívtak, hogy látták a videót és kell az a cucc. Ez még a GDPR előtti aranykorszakban történt )
Marketing elemzés táblázat
Marketing elemzés táblázat
Hello Cserkészek! Minden hónapot úgy kezdek, hogy kielemzem a múlt hónapot marketing és bevétel szemszögből. Ezt egy táblázatban vezetem és bejelölöm, hogy mi az, ami kifejezetten jó volt és azon a vonalunk indulok útnak a következő hónapban. Ezt a táblázatot most elkészítettem nektek, benne hagyta az adataimat, hogy lássatok egy élő példát is, hogy mi értelme is van ennek igazán.E-mail sorozat készítés
E-mail sorozat készítés
Amikor feliratkozik az érdeklődő a hírlevelünkre, általában kap azonnal egy levelet, amiben van valami tartalom/csali, amiért megadta az e-mail címét. Ezek után nagyjából nem is szokott történni semmi, csupán mindenki örül, hogy megkapta az ajándék infót/e-mail címet. Ebben a helyzetben az új érdeklődő még vélhetően nem tud sokat rólunk, elképzelhető, hogy ebből kifolyólag bizalmatlan és nem is tudja, hogy nálunk mi hogyan megy.
Ilyenkor fogjuk meg az érdeklődő kezét és segítsük. Mondjunk el mindent amit tudnia kell rólunk, kicsit ismerkedjünk meg, kérdezzünk róla. Az elkövetkezendőben oktassuk és segítsuk, hogy könnyebben megismerhessen minket, az értékeinket és a termékeinket/szolgáltatásainkat.
Ezeket a leveleket egy kicsit nagyobb intenzitással érdemes küldeni, mint egy átlag hírlevelet, nyugodtan mehet pár naponta újabb és újabb levél az új információkkal, amelyekkel közelebb kerül hozzánk és az értékeinkhez. Ami által úgy érzi majd, hogy mi profik vagyunk és megbízhatók. Egyszerre nem érdemes sok dolgot írni, inkább mindig egy kis keveset, ami bárki számára könnyen emészthető.
E-mail sorozat minta
Bemutatom azt a módszert, ami nálunk igazi visszatérő vásárlókat generál.
Nálunk 5 levél megy ki annak, aki beregisztrál hozzánk. (Nekem a regisztráció nagyon fontos, sima feliratkozás is jó természetesen)
1. Levél
Tárgy: 💖 Gratulálunk! 💖 Szuper, hogy itt vagy velünk! 😍 Köszöntünk a VIP Klub tagjai között! 🎀

2. Levél
Tárgy: 🎀 Ezért fogod nagyon imádni a VIP Klub tagságod! 🎀 Szuper, hogy csatlakoztál hozzánk. 💖 Miért? Eláruljuk! 🤫

3. Levél
Tárgy: 💡Így hozd ki a maximumot LED világításaidból 💡 Hasznos ötletek, tippek, trükkök tőlünk neked! 💖🥰

4. Levél
Tárgy: A Leden Világításod sztori

5. Levél
Tárgy: ⭐ A TOP 10 világításunk 2020-ban ⭐ VIP Klubunk tagjaként a legmenőbb világításainkat küldjük neked 🤗💖

Kérdőív minden ügyfélnek
Kérdőív minden ügyfélnek
A B2W fesztiválon volt szó a kérdőívek fontosságáról, ti szoktatok ilyet kitöltetni a vevőitekkel néha?
1 évben 1x szoktunk ilyet, de azokkal, akik tényleg sokszor visszatérnek és jó minőségű ügyfelek, hiszen az ő véleményük a mérvadó.
Kitaláltam, hogy facebookon is elhintem, hogy éppen sorsolást tartunk, hogy kiknek küldjük ki a kérdőívet, véletlenszerűen választjuk ki a top ügyfeleink között, nézzék a postaládáikat, hogy nyertek-e, mert akkor egy 1500 ft értékű kupont is küldünk mellé.
67 embert választottunk ki, a maradékinak elküldtük, hogy most nem nyert, viszont ha rendel 5 napon belül, küldünk egy ajándékot a rendelése mellé.
A kérdőív bazi általános volt, de 2-3 helyen, ahol a saját szavaival kellett megfogalmazni a választ, ott aranyat érő mondatok születtek, a mai napig azokkal a mondatokkal hirdetünk.
Pl: A család a csodájára járt a kertnek, a nyugalom szigete lett a kértünk stb.
A többi általános info, pedig a hirdetésekhez volt tök jó, mert nem is hirdetünk már olyanoknak, akik nem ilyenek, mint ők. Ők az álomvevők.
Persze karácsonykor más, ott hirdetünk másoknak is vagy ha LED paneleket hirdetünk beltérre, megint más a célközönség.
A tavalyi kérdőív:
https://docs.google.com/…/1FAIpQLSfUvzfQrQ50e2OGk7…/viewformAz e-mail, ami kiment nekik:

Magazin megjelenési trükk
Magazin megjelenési trükk
Kötöttünk egy szerződést, az otthonok és kértek magazinnal, hogy A5-ös felületen, hirdethetünk az újságban. Ez 2 havonta jelenik meg 120 000 példányban.
Ennek a díja 60 000ft/alkalom és jár hozzá egy online cikk is, amit ha megírunk, akkor publikálnak.

1. Alkalommal csináltunk egy klasszikus hirdetés kuponnal. Mikor kézhez kaptuk az egészet, láttam, hogy tejesen elveszik az egész a hirdetések tengerében és felesleges penzkidobásnak éreztem. Talán 2-3 kuponbeváltas volt belőle.

Rájöttem, hogy ha értekét adnánk hirdetés helyett az sokkal jobb lenne, de a cikk írás 120 000ft lett volna az újságban, a szerződés pedig már meg lett írva.
2. Alkalommal így túl jártam az eszükön és a hirdetésünk egy interjú volt a Leden Világításod szakértőivel egy weblap címmel és annyi. Átment a rostán, bekerült így az újságba + pár termékünket ajánlottak is egy másik cikkben.

3. Alkalommal csináltunk egy ugyan ilyet nagyjából csak más kérdésekkel. Amikor átküldtük, kaptunk egy levelet, hogy küldenek egy 2 oldalas nagy fotót, amiről írnánk-e szakértői véleményt és akkor oda teszik az elérhetőségük és a fotót ami a többin is szerepelt! 🤩


Wowww szóval így történt, hogy szakértővé váltunk egy magazinban és ingyenesen írhatunk mostantól 2 bazi nagy oldalra okosságokat a nevünkben, mint kerti világítás szakértők.
Ti melyik újságnak örülnétek, ahol helyet kaphatnátok mindig a jövőben ilyen kis turpissággal? 😊
Ajándékutalvány
Ajándékutalvány
Előnyei:
– Az ajándékutalványos vásárlások a legtöbb esetben, meghaladják az utalványon szereplő összeget és extrán ráfizetnek a kiválasztott termékekre/szolgáltatásokra
– Építi a márkát, mert ha több ember előtt kapja meg az illető, mindenki látja a logót, hall a márkáról. Ha négyszemközt kapja meg az utalványt, akkor vélhetően elfogja újságolni a közeli ismerősöknek, hogy milyen utalványt kapott.
Szóval: Egy ilyen, itt mindenkinek hasznos lenne, nem? 😎
- Elektronikus vagy papír alapú?
Szerintem mindkettő jó, miért ne lehetne 2 opció?
Az elektronikus e-mailben megy ki vásárlás után, nincs nyomdai költség és szállítási költség. Neki kell otthon kinyomtatnia vagy továbbítja e-mailben az ajándékozottnak
A nyomdai formátum pedig nagyon közkedvelt a 30+ korosztálynál, mert sokan szeretik megfogdosni a dolgokat és nem vesződni a home made nyomtatási módszerrel.
Tesztelni kell a vevőinket, hogy mi jön be nekik. - Külön menüpont az ajándékutalványnak, ahol egy mini landing oldal van és csak erről lehet informálódni és berakni a kosárba/rendelni.
- Lejárat: 1 év javasolt, ami kényelmes az ajándékozottnak és a webáruháznak is még belefér. Persze ez sincs kőbe vésve.
- Szállítási költség: Ha az ajándékozottat nem szeretnék szállítási költségekkel terhelni, így kénytelenek vagyunk az ajándékozót. Így pl az 5000 Ft-os ajándékutalványért 5000 Ft + 1500 Ft szállítási költséget (ez ugye 2 szállítási költséget is fedez, mert fizeti az utalvány szállítását és a vásárló szálítását) kérünk el a pénztárnál. Ha elektronikus az utalvány, akkor nincs kiszállítási költség, viszont akkor még ott van a kupon beváltónak a szállítása, amit vagy az ajándékozóta vagy az ajándékozottra kell terhelnünk.
- Nekem az a legszimpatikusabb, ha eldöntheti, hogy akarja-e állni a szállítási költségét is az utalvánnyal vagy sem.
Ajándékutalvány tippek:
- Legyen alkalomhoz illő a grafika az utalványon: karácsony, szülinap, babaváró, esküvő..stb
- Készíts nyereményjátékot az oldaladon, csoportodban és a nyeremény egy ilyen utalvány legyen.
- Kösd vásárlási értékhez, hogy ha vásárol x ft értékben, akkor kap egy ajándékutalványt
Inspirációk:
Mindenhol ugyan az a struktúra:
– Külön menüpont az utalványnak
– Válaszd ki, hogy nyomtatott vagy elektronikus
– Válaszd ki, a mintáját, értékét
– Rendeld meg
