Oktató jellegű Facebook hiretések
Oktató jellegű Facebook hiretések
Cserkészek ezt szeretném veletek megosztani!
1 hónappal ezelőtt egy szoftvert nézegettem magunknak, ott volt referenciaként egy magyar cég is, egyből kattintottam és átfutottam az oldalt. Nem volt semmi extra rajta, sima kutyátápos webshop (gondoltam én)
Aztán facebookon sorra elkezdte nekem bemutatni a tápot. De teljesen máshogy, mert tök hosszasan taglalja, hogy ez mennyire más, mint a többi.
1 hónap alatt eljutottunk odáig, hogy tegnap valaki megkérdezte, hogy milyen kutyatápot ajánlanék és ez a márka jutott egyből eszembe. Mert profin eladták nekem, hogy ez milyen jó cucc. 5 éve nincs már kutyám, nem is releváns, de megmaradt.
Őszintén szólva, ma elgondolkodtam, hogy ilyet mi miért nem csinálunk? Ingyen baromi hasznos infó az érdeklődőknek facebook hirdetésként. Egyértelműen a márka felé növeljük a bizalmat, plusz a márka is pár hónap alatt teljesen beépül az ember tudatába.
👉Ti miről írnátok egy olyannak, aki csak úgy elképzelődött az oldalazókon de nem vett semmit? Milyen információt adnátok neki ilyen hosszúságú terjedelemben?
Mutatom a hirdetéseket:
Fóliás Juci és a Facebook élők
Fóliás Juci és a Facebook élők
Tegnap olyat hallottam, hogy leesett az állam.
1 év alatt 20M bevételű cég 132M-ra növekedett úgy, hogy előtte évekig csak a garázsukban, a férjével ketten csinálták a bizniszt. Több mentorhoz is elmentek, hogy fejlődni szeretnének, de nem tudjak, hogy kell.
Fóliás Juci egy webshopban fóliákat árult, más cégek termékeit. Mindig azokat a márkákat említette az ügyfeleknek, akiknek a termékeit árulják, az ő márkájukat építette.
Aztán jött az áttörés és a mentorok miatt elkezdtek változtatni dolgokon, rövid idő alatt:
– Fóliás Juci egyszercsak nem mondta ki masok márkáját, hanem simán fóliának kezdte nevezni a terméket, amit a foliasjuci.hu oldalon lehet megvenni
– közösségépítésbe kezdett tudatosan, nyereményjátékok, egyedi ajándékok a rendelőknek
– Élővideókat csinál heti 1x kedden, minden alkalommal lefóliáz egy bútort és mutatja, hogy kell, több ezren is nézik már!
– Élővideóban sorsolja a havi nyerteseket
– Nem volt pénzük új alkalmazottra, de felvettek egyszerre kettőt úgy, hogy biztos ki fogják termelni a költségeiket, addig pedig tudnak a cégén dolgozni, nem pedig a cégben. (Érdekes, ezt a módszert már Gál Kristóftól is hallottam, pedig elég halálosan hangzik számomra)
Ha még nem lájkoljátok az oldalt meg a csoportot én csak ajánlani tudom, mert van tőle mit tanulni.
Ja és 2-ről 6 kollégára váltottak a következő évben, garázs helyett raktár és egy új üzlet is lett. 2020-ra pedig az a cél, hogy már mindent az üzletvezető vigyen, ők csak a stratégiát tálalják ki héti pár óra munkával.
Ez 2 év leforgása alatt. Wow 👏👏😍
Szóval…mikor kezdtünk el rendszeresen élőzni? ☺
Kampánykészítés a gyakorlatban
Kampánykészítés a gyakorlatban
Több féle kampány létezik:
- Picike méretű kampány (2-4 napos)
- Átlagos méretű kampány (7-9 napos)
- Giga méretű kampány (10-16 napos)
Most az átlagos méretű kampányról lesz szó. Nagyon rövidre fogom és gyakorlatiasra, mert sokszor túl van magyarázva és elveszik benne az ember.
Kampány elemei:
1. A kampánynak legyen egy MIÉRTJE
pl: Mert megjött az új tavaszi kollekció. Mert tele van a raktár és kell a hely másnak. Mert új workshopom vagy tananyagom lett. Mert megnyílt az új üzletünk. Születésnapunk van.

2. A kampánynak legyen egy FANTÁZIA NEVE
pl: Kertdíszítés csúcsra járatva, Idén lesz a legszebb kertem, Az utca szépe.

3. A kampánynak legyen egy HATÁRIDEJE
pl: 2020.03.20 23:59-ig.

4. A kampány egy bizonyos AJÁNLATRÓL szóljon
pl: workshop 2020.04.10-én, Új online tananyag, Webshopoknál: újdonságok menüpont, akciós menüpont. Szimplán annyi, hogy ne ajánljuk mást, csak ezt az ajánlatot.
5. A kampányban legyen 1-3 db BÓNUSZ
Amivel nagyobb értékű lesz a megvásárolható termék/szolgáltatás
pl: digitális termék: ebook, videós oktatóanyag, fizikai termék: olcsó beszerárú ermék, keresztmarketing: partner terméke/szolgáltatása amit felajánlott előzetesen a kampányhoz esetleg egy ingyenes hajvágás kupon.

6. A kampánynak legyen egy ütős GARANCIÁJA és egy jól hangzatos neve is
pl: Nem adunk zsákbamacskát garancia, 30 napon belül visszafizetjük garancia.

7. A kampánynak legyen egy sajátos ARCULATA
pl: ugyan azt a képet használd mindenhol, ugyan azzal a színnel legyen a szöveg a képen. Egységes legyen, messziről kiabáljon, hogy ez az a kampány, amit már láttam 5x az elmúlt napokban.

8. A kampányhoz tartozzon egy ÉRTÉKESÍTŐ OLDAL
Itt egy klasszikus landing oldalra gondolj, webshopoknál az akciós vagy újdonságok menüpont is rendben van, viszont ha készül egy oldal, ahol válogatottan a kampányban szereplő termék/csomag van, az a leghatásosabb.
+ Vélemények legyenek a termékről/szolgáltatásról. Ha nincs, akkor meg kell kérnünk 3-4 embert, hogy próbálják ki, írjanak. Webshopoknál ugyan ez, legyen szöveges visszajelzés a termékeknél 4-5 csillagos.
+ Ha van lehetőséged, állítsd be upsell (és downsell) ajánlatot a vásárlás annak pontján, amikor már megnyomta a megrendelés gombot az adataival.
Miután ezekkel megvagyunk, jöhet a tervezés
Hogyan juttatjuk az érdeklődők tudtára, a kampányunk hírét és annak részleteit?
Gyorsan elvégezhető beállítások a kampány kezdete előtt:
- Visszaszámláló a weboldal tetejére (15 perc)
A kampány kezdetétől a végéig számoljon vissza felül egy óra, hogy éreztesse az érdeklődővel, hogy ez most határozott ideig érhető csak el. Optimonk is tud ilyet ha a weboldal nem, vagy van hozzá bővítmény.
- Facebook oldal/csoport borítókép csere a kampány grafikájára (15+15 perc)
Oldal: 820 x 360 pixel, Csoport: 1640 x 856 pixel
Figyelj rá, hogy középen legyen a szöveg, mert úgy lesz olvasható mobil nézetből is.
- Weboldal borítókép csere a kampány grafikájára (10 perc)
Csupán át kell méretezni a weboldal bannerhez megfelelő méretre a facebookra készített borítóképet.
Feliratkozók értesítése:
- Hírlevél (30 perc / db)
Levelet 2 naponta érdemes küldeni, a kampány zárás napján kora reggel és este is kötelező!
- Messenger chatbot üzenet (15 perc / db)
Messenger chatboton 3 naponta nyugodtan jelentkezhetünk, kampány zárás napján reggel és este is kötelező.

- Push notification üzenet (5 perc / db)
Push notificationra ha vannak feliratkozóink, akkor 3 naponta nyugodtan jelentkezhetünk, kampány zárás napján reggel és este is kötelező.

Közösségi média:
- Facebook + Instagram oldal poszt (10 perc / db)
- Facebook csoport poszt (10 perc / db)
- Facebook + Instagram sztori (5 perc / db)
Minden egyes nap menjen ki ezekre a felületekre információ a kampányról.
Fizetős hirdetések:
- Facebook + Instagram hirdetés (relatív)
A kampány grafikájával, üzenetével és céloldalával hirdetünk. A kampány kezdetétől, az utolsó pillanatig. Remarketinget is állítsunk be, ha van rá lehetőség.
Fizetős értesítések:
- SMS (1 óra)
pl: seeme.hu szolgáltatással, küldjünk ki SMS-t a TOP 50-100 db vevőnek a kampány kezdésének napján reggel, illetve a kampány utolsó napján reggel. Tehát 2 db SMS/fő, a hűséges vásárlóknak/ügyfeleknek.

- DM levél postai úton (3 óra)
pl: Hibrid levéllel a TOP 50-200 vevőnek kiküldeni egy levelet úgy, hogy a kampány kezdetének a napján kapják meg. Kampányzárás előtt 2 nappal is érdemes küldeni levelet, hogy most jár le a kampány és használja ki.
Affiliate partner:
- E-mail a feliratkozóknak
- Facebook + Instagram poszt
- Facebook + Instagram sztori
- Facebook élő vagy videó
- Youtube videó
Ezt bízzuk rá az Affiliate partnerre, de amit csak tud vállalni, azt használjuk ki. Természetesen lehet neki ötleteket adni, hogy miről írjon, miket csináljon stb.
A kampány felépítésének tervezete
A feljebb említett eszközöket, az itt található napi bontásban a legoptimálisabb alkalmazni a kampány során.
Hétfőtől vasárnapig tartó kampányt, megelőzi 2 nap, ahol felcsigázzuk az érdeklődőket, hogy valamire készülünk, így 2 + 7 napig tart a kampány időszak.
Így néz ki egy közepes kampány napi bontásban:
(a számok a kampány napjainak a számát jelölik, mindegyik külön kattintható és má-más információk találhatók mindegyik napnál)
A kampány előkészítése
Minden posztot, hírlevelet, messenger üzenetet stb. érdemes előre elkészíteni, mert kampány időszakban meg fog növekedni a telefonhívások, e-mailek száma, illetve a rendelések/árajánlatok száma. Nem lesz idő a kampány részleteivel foglalkozni és ha kimaradnak bizonyos elemek, akkor a hatékonyságát csökkentjük a kampánynak.
Bőven elegendő lesz a napi sztorikat beidőzíteni facebookra és instagramra.
Facebook és Instagram poszt ötletek
Facebook és Instagram poszt ötletek
A különböző social media felületeken érdemes másokat posztolni, mert mindegyik felület másra hivatott. Az én elméletem a következő a különböző oldalakkal kapcsolatban:
Facebook oldal:
A márka hírdetőoszlopa, ahova minden fontosabb momentum ki kell, hogy kerüljün a márkával kapcsolatban. A cél az, hogy átadjuk a márka üzenetét és az értékeit annak, aki éppen megnézi vagy követi az oldalt.
Facebook csoport:
Közösséget épít az adott téma/márka követői számára. Ahova szórakozni járnak és tanulni, időnként lelket kiönteni, inspirálódni. A cél, hogy a tagok megismerjék egymást és a márkát, amire nem cégként, hanem emberként/barátként tekintenek. Ebből a közösségből nevelődnek ki a legjobb és leghűségesebb vevők.
Instagram oldal:
A márka személyes profilja, ahol mindig ugyan olyan a képek arculata. Messziről látszik, hogy ez az xy márka fotója. Egységesek többképes nezetben is. Itt az adott pillanatokra van helyezve a hangsúly. A cél, hogy egy hangulatot adjunk át a képekkel ami éppen most történik a márka életében. Ide a szöveges megfogalmazás nem szükséges, elegendő 1-2 szó, viszont a releváns #hashtagek elengedhetetlenek.
Facebook és Instagram sztori:
Ha létezik az adj “kenyeret és cirkusz”-t elmélet, akkor ez a cirkusz, ami 24 óráig elérhető. Itt betekintést kapnak a privát szféránkba, hogy hogyan telik a napunk. Nem véletlenül volt a legnagyobb nézettsége a történelemben a valóságshow-nak. Az emberek imádják mások életét nézni és hallani a pletykákat. Ez a felület pedig kifejezetten tökéletes erre. Ide minél szaftosabb sztorik jönnek, annál nagyobb lesz a követőtábor. Hadd lássák, hogy ma jó kedvünk van, viccesek vagy éppen szomorúak, idegesek vagyunk, 10-20 másodpercben elmesélhetjük nekik, aztán képekkel is illusztrálhatjuk. A cél, hogy rajongókat faragjunk a követőkből, hogy megszeressenek és tőlünk vásároljanak újra meg újra.
Facebook oldal:
- Új termék
- Random termék
- Blog cikk
- Ajánlás (másik vállalkozás)
- Akciós, kedvezményes dolgok
- Facebook promo, csak azoknak akik látják most ezt a posztot, kuponkód és link
- Töltsd le az E-bookot es iratkozz fel
- Töltsd ki a tesztet és tudd meg, hogy…!
- A Leden Világításod tagok között sorsoltunk és ő lett a nyertes, gratulálunk + fotó
- Légy Leden Világításod klubtag + előnyök
- Vásárlói visszajelzés, kiemelve képpel ha lehet
- Cég előnyeiről info képpel
- Inspirációs képek
- Sztori egy ügyfélről
- Sztori rólunk
- Egy éppen felkapott téma
- Behind the scene kép – betekintés
- Behind the scene video
- Szelfi (valakivel vagy csak én)
- Random gondolat, amin épp jár ma az agyam
- Aktuális vírus fotó megosztása (saját készítésű a legjobb)
- Döntsenek valamiről a vállalkozásban, vonjuk be őket
- Kép vagy videó a valódi önmagamról, hogy milyen is vagyok valójában az életben
- Új termék fotó/videó
- Fotó egy termékről használat kozben
- Unboxing videó
- Csak egy napi beköszönés videó
- Az én vicces oldalam videó
- Képek ügyfelekről és egy kis sztori róluk
- Szavazás hozzászólásban írja meg melyik: 1,2,3,4
- Infografika
- How to vagy gyors tipp
- TámogattuK őket anyagilag vagy segítséggel/tudással
- Jöjjenek a facebook csoportunkba
- Jöjjenek instagramra
- Pinteresten is ott vagyunk
- Mi inspiralt megcsinalni a márkát
- Youtube video amit készítettunk
- Dori/Jennifer/xy kedvence (termekfotos szelfi)
- Meme poszt
- Cég születésnapja
- Új mérföldkőhöz érkeztünk
- Nemzeti ünnep
- Ma van az xy vilagnapja
- Melyiket választanád? A vagy B
- Régi poszt újraposztolása
Facebook csoport:
- Inspirációs képek
- Kinek van ilyen terméke? Küldj róla képet
- Mini interjú az ügyfelekkel, akiket bemutathatok a csoportban képekkel
- Mi tart vissza attól, hogy elkezd csinalni azt amit szeretnél?
- Mi az a téma, amiről szívesen hallanál?
- Milyen hibát vétettél, amire felhívnád mások figyelmét, hogy ebbe ők ne essenek bele?
- Mi volt a legjobb ötlet, amit hallottál ebben a hónapban/héten?
- Miért menjünk meglátogatni a te városod?
- 3 használati tárgy, ami elengedhetetlen nyaraláson, utazáskor, reggel, kertészkedés közben?
- Miért érzed magad hálásnak a mai napon?
- Egy jó kis tipp, life hack, ami egyszerű de nagyszerű
- Mi az az új kiegeszitő, amit megláttál a hónapban és beleszerettel, netán be is szerezted?
- Vakációzási tippek, hogyan szoktál foglalni repcsit, szállast, nyaralót, utazási időszakot
- Legjobb könyv amit valaha olvastál
- Egy téma amiről mindig is akartál írni, de sosem tetted meg
- Mit főzöl ma?
- Üdv az új tagoknak, küldjenek képet a kertjükről
- Film vagy sorozat amit utoljára néztél?
- Mi volt gyerekként a legkedvesebb időtöltésed?
- Nem tudnék élni……nélkül!
- Te hogyan relaxálsz, mi az ami a legjobban pihentet?
- Mi az első dolgod reggel?
- Esős/hideg/meleg/tavaszias napokon milyen tevekenységet szeretsz csinálni?
- Ki a kedvenc családtagod/színészed/celebed?
- Kedvenc ételed?
- Készíts egy képet az ablakodból és küldd el hozzászólásba
- Mutasd a kertedről az aktuális fotókat
- Mutasd a kedvenc helyedről képet
- Ki inspiralt téged gyerekkorodban?
- Ossz meg egy képet/zeneszámot/filmet stb, ami akkor készült, amikor születtél
- Mutasd meg Emojikkal, hogy mi a szakmád
- Bakancslistámról 1 poszt, nekik mi van rajta
- Melyiket választanad? Pl kávé vagy matcha tea
- Régi poszt újraposztolás
Instagram oldal:
- Kérdések és válaszok
- Betekintés egy termékfejlesztésbe
- How-to kép/videó
- Behind the scene képek/videók
- Termékajánló
- Motivációs poszt
- Nyereményjáték
- Új termék promo
- Régebbi termék promó
- Live videók
- Boomerang
- Instagarm TV
- Követők készítették a képet
- Ti mondtátok – visszajelzések
- Mi a véleményetek erről a termékről/szolgáltatásról?
- Ünnepekről poszt
- Könnyen elvégezhető tippek: video vagy képek
- Melyiket választanád A vagy B – szavazás
- Új termék promo
- Instán jelöljetek be minket a kertes képeiteknél
- Gifek használata (imádják)
- Videó termékről, kertről
- Before -After kép
- Márka értékei képekben
- Flatlay fotó
- Mit eszek/mit iszok éppen + márkánkra utaló kiegészítő
- Mit csinálunk most
- Hol vagyunk éppen
- Így néz ki az asztalom/munkaállomásom
- Cica/kutya/madár aki mindig segít a munkában
- Felújítjuk az irodát/beázott a tető/nincs áram stb.
- Szokásaink
- Fura szokásaink
- Kinek mi a hobbija a nálunk dolgozók közül
- Humorosított termék fotó