MailerLite mit-hogyan
A MailerLite hírlevélküldő szoftver 1000 feliratkozóig ingyenesen küldi a leveleket és van saját feliratkoztató formja, így ha nincs még weboldal ahova be lehetne illeszteni egy hírlevél feliratkozó kódot, ez akkor is tökéletes lehet számunkra. Ezen felül, a levélsorozatokat, automatizálásokat is klasszul be tudjuk rajta állítani.
A legtöbb hírlevél küldő szoftver, technikailag úgy néz ki, hogy:
Ezen a 4 elemen fogunk végig menni a regisztrációt követően.
0.) Regisztráció
Ezen az oldalon tudunk regisztrálni: KATT , majd nyomjuk meg a Sign up gombot.
1.) Hírlevél feliratkozó form lehetőségek:
A MailerLite-ban több féle feliratkoztató lehetőségünk van a weboldalunkon belül:
– Felugró ablak
– Beágyazott form, a weboldalba
– Beúszó form a weboldalon
Illetve a webolalunktól függetlenül, létre tudunk hozni egy különálló:
– Landing oldalt
– Bemutató oldalt
Mi most egy Landing oldalt fogunk létrehozni együtt a példa kedvéért
Dashboard >> Sites >> Landing Pages >> Create >> Landing page name >> Save and continue gomb
Ebben a videóban összeraktam egy ebook landing oldalt, elnézést kérek mindenkitől, hogy nem találtam elsőre mi hol van, de életemben először jártam a felületen egy kicsit én is keresgéltem ezt azt, de a lényeg átjön így is.
2.) Hírlevél feliratkozó formhoz tartozó egyéb oldalak módosítása:
Ugyan ott tudjuk módosítani, ahol az előbb is voltunk:
Audience >> Manage Audience >> Signup Forms >> Form Builder >> Select gombra katt
Kiválasztjuk, hogy most melyik egyéb oldalt szeretnénk módosíani, pl : reCaptcha confirmation, azaz amikor a google ellenőrzi, hogy nem robot iratkozik-e fel. Ott nagyon rosszul volt lefordítva a szöveg, így módosítjuk a számunkra ideális megfogalmazással.
A lenyíló részen, az összes egyéb oldalt tudjuk könnyedén ezek alapján módosítani.
3.) Hírlevél feliratkozó form beillesztése a weboldalba:
Ugyan ott tudjuk módosítani, ahol az előbb is voltunk:
Audience >> Manage Audience >> Signup Forms >> Embedded form >> Select gombra katt
A videóban látottak alapján, szedjük ki a pipát a Form Title résznél, kapcsoljuk be a GDPR pipálási opciót (ez a videóban még nem volt bekapcsolható funkció, de már pótoltam), majd a Form alatt kapott kódot másoljuk be a weboldalunkra HTML kódként. Végigkattintgattam a feliratkozó form design lehetőségeit, szerintem az első a legegyszerűbb, azt ajánálanám.
4.) Hírlevél feliratkozó Landing oldal létrehozása
Create >> Landing Page
Egy landing oldalt tudunk készíteni a feliratkozáshoz. Leginkább akkor van értelme, ha adunk az e-mail címért cserébe valamti azonnal, így pl. ott lehetne arról a dologról egy fotó vagy mockup, így klasszul össze lehet pár kattintással tenni a landing oldalt hozzá, a weboldal teljes kihagyása nélkül:
5.) Hírlevél készítés és küldés lépésről lépésre
Create >> Email
A videóban elkészítek lépésről lépésre egy hírlevelet, egészen a küldés gombig elviszem a folyamatot. Egyszer vissza kellett mennem, mert felhívta a figyelmem, hogy nem maradhat benne a “teszt” szöveg, ez kifejezetten figyelmes a részéről:
6.) Automatizált hírlevél készítés, valamilyen eseményhez kötve (Pl. ebook)
Automate >> Email
Ha azt szeretnénk, hogy kifejezetten valami ajándékért cserébe iratkozzanak fel, akkor ezt érdemes automatizálni, hogy amikor feliratkozik, rögtön menjen ki neki egy levél azzal az ajándékkal, amit ígértünk neki az e-mail címéért cserébe. Ezt technikailag úgy tudjuk megoldani, hogy adunk a feliratkozóra egy címkét pl: “Epres E-book”. Így a levelező rendszer, azonnal érzékeli, hogy itt most valaki kapott egy ilyen címkét és valamit csinálnia kell vele. Jelen helyzetben, ki kell küldeni azonnal egy Epres E-bookot és egy kis buzdító szöveget hozzá.
Ennek a folyamatát mutatom be:
7.) Meglévő feliratkozók, kontaktok importálása
Audience >> View contacts >> Add contacts >> Import contacts
Ha már vannak meglévő e-mail címeink, feliratkozóink, akkor őket pár kattintással tudjuk importálni az e-mail cím listánkba. Az importálás végén, rákérdez a rendszer, hogy az most importált emberek kapjanak-e valamilyen címkét, pl: VIP ügyfél, Standard ügyfél, Online ügyfél, stb stb. Érdemes az excel táblázatunkba külön szedni a különböző szegmensbe tartozó e-mail címeket, és mindegyik szegmenset külön-külön importáljuk, egyszerre csak egyet. Általában 1-3 szegmens szokott lenni, nem szükséges túlbonyolítani.
Ennek a folyamatát mutatom be:
Watch VideoerliteCC:L