Nyomdai Katalógus készítés
Az Online világ mellett, nagyon hasznos a kézzel fogható anyagok megléte, mert a mi generációnk, még ehhez van szocializálódva. A kézben tartható, átlapozgatható, nyomda illatú papírokhoz.
Ezeket az anyagokat szinte biztos, hogy át fogják pörgetni a legelső oldaltól a legutolsóig, ellenben a weboldalon található összes szolgáltatással/termékkel/cikkekkel, mert az egyszerűen túl sok egyszerre és meg kell dolgoznia érte, hiszen neki kell kattintgatnia és utána járnia. Persze vannak kivételek itt is, de most a nagy átlagra gondolok.
A nyomdai anyag rendkívül kényelmes, hiszen válogatottan ott van minden információ és ösztönösen kell csak cselekednie az olvasónak, azaz lapoznia, amihez nem kell döntéseket hoznia és gondolkoznia sem.
A katalógusok értéket képviselnek
Katalógust nem szokás csak úgy kidobni, azok értéket képviselnek az emberek szemében. Ezeket általában megtartják, elteszik valahova és ismerősöknek ajánljás közben mutogatják vagy oda adják. Az emberek 86%-a azt mondta, hogy a kapott katalógusokat egy jó ideig megőrzik az otthonukban. Nagyszerű eszköz arra, hogy ott legyen a márka a háztartásukban.
A katalógusok kényelmesek
Jobban és könnyeben megismerhetik a márkát egy katalógus által. Az emberek 63%-a azt mondta, hogy könnyebb egy katalóguson keresztül megismerni a termékpalettát, mint bemenni az üzletbe vagy az online térben megkeresni mindent a sok kategória között.
A katalógusok ötleteket adnak
Az emberek 75%-a azt mondta, hogy a katalógusok lapozgatása közben ötleteket merítenek, hogy milyen dolgokat csináljanak vagy vásároljanak.
A katalógusok nagyobb értékű vásárlást generálnak
Az emberek 52%-a több pénzt költ egy katalógusban való válogatást követően, mintha egy üzletben vagy webshopon válogatna.

Kiknek adjunk katalógust és mikor?
1. Új érdeklődőnek, aki még nem ismer minket
Egy eseményen, ahol megfordulhatnak olyanok, akik a célközönségünk, érdemes megjelenni egy katalógussal, mert rengeteg infó és inger éri a látogatót aznap, de egy szép és számára releváns tartalmú katalógust, biztos otthon is át fog lapozni nyugiba, kényelmesen.
Ha tetszik neki amit lát, akkor megjegyzi egy időre, de nem is kell annyira észben tartani, mert az eseményen ugye elkértük az e-mail címét a katalógusért cserébe és tudjuk havi szinten emlékeztetni a márkánkra, még ha el sem olvassa a leveleket, de a bejövőjében ott lesz a márkanév és ha kell 1-3-6 hónapon belül, az agya egyből fogja tudni, hogy van az a márka, akinek a katalógusát olvastam és a leveleit is állandóan küldi. Na az. Az kell nekem most erre a megoldandó helyzetre.
Az is ide tartozik, hogy elküldjük egy leendőbeli (az az új érdeklődő) viszonteladónknak/partnernek a katalógust, hogy át tudja futni, milyen termékpalettával dolgozunk és hogyan.
2. Első vásárlás alkalmával annak, aki még nem ismer minket
Az első vásárlás online mindig rizikós és egy csomó kérdést vet fel az emberben, amikor egy olyan helyről vásárol, amiről ezelőtt még nem hallott.
3. Visszatérő vásárlónak
Nagyon jól ismer minket, szeret minket és vágyik a törődésre, az újdonságokra, a játékosságra. Hol érhetnénk el a legjobban, hogy megnézze az új dolgainkat vagy a meglévő bestsellereket, ha nem a kezébe nyomva? Bizonyított tény, hogy a törzsvásárlók nagy része sincs teljesen képben a termék/szolgáltatás egész palettájával.
A Katalógusban nagyon egyszerűen, átláthatóan lehet kategorizálni és egy ilyen katalógusba már bőven elférne egy rövid határidős ajándék kupon vagy valami jó kis játék/nyereményjáték. Minél interaktívabbá tesszük őket, annál nagyobb élményt hagyunk bennük.

Fontos az időzítés
A katalógus akkor fog eredményes lenni, ha az emberek tervezési időszaka előtt érkezik egy kicsit. Például a tavaszi kerti katalógus Február környékén beköszönhet, hiszen 1-2 hónapon belül már indulhat a megvalósítási szakasz a kertben, de előtte az érdeklődés, információs gyűjtés, ötletelés szakasz áll. Ebben a szakaszban mi legyünk azok, akik ott vagyunk neki nyomtatott formában és segítjük mindenben.
Vagy a karácsonyi időszakot tekintve már ősszel meg kell mutatnunk neki, hogy milyen lehetőségei vannak, hogy egyértelműen mi legyünk azok, akikkel tervezhet. Ez minden időszakra, szezonra aktuális.

Az online marketing szive a weboldal,
az offline marketing szive a katalógus
Ha katalógust küldünk ki, akkor erről értesítenünk kell a feladót, hogy számítson rá, hogy izgatottan várja. Ezzel is felhívjuk magunk a figyelmet, hogy mi most szeretnénk képbe kerülni nála, segíteni fogjuk őt és készütünk neki ezzel-azzal. Erről e-mailben, SMS-ben, social média posztokban is érdemes kommunikálni ilyenkor.
Majd amikor megkapták, adunk nekik egy kis időt és érdemes az online csatornákon utókövetni, hogy látta-e, megkapta-e, volt-e ideje elolvasni. Szívből ajánljuk a 17. oldalon a XY dolgot, mert most ezt viszik a legjobban és már csak baromi kevés van belőle stb.
A katalógusokért sokan oda-vissza vannak és nem szabad kihagyni azt a lépést sem, hogy online külön meghirdetjük, hogy ha megadja a címét, akkor küldünk katalógust a címére. Ezzel a módszerrel, rengeteg új vásárlót tudunk bevonzani, akik félnek az online vásárlástól, de napi szinten használják az internetet, azonban soha nem vásárolnának semmit egy online felületről. Na ők a katalógusból viszont fognak válogatni és vásárolni. De velük vigyázni kell, mert ők aztán telefonon akarnak mindent vagy e-mailben.
Milyen papírt válasszunk?
80G – 120G Vékonyka, fénymásolólap szerű lapok, akkor érdemes ezt a fajtát választani, ha jó sok oldalszám kerül a katalógusba.
130G – 170G Jó minőségű, prémium érzetet kelt, vastagabb papír, a belső oldalakon nagyon jó érzést kelt egy ilyen vastagságot lapozgatni, professzionalitást sugall.
170G – 200G Nagyon vastag lap, ezekből már inkább kártyákat szoktak készíteni. Tökéletes ez a vastagság a katalógus boritójához.
Fényes és matt papírra is kérhetjük a nyomdából.
Mennyibe kerül a katalógus feladása postán?
Jelenleg Magyarországon a legolcsóbb kiküldési módszert a Magyar Posta Zrt. biztosítja.
1-500 db: 390 Ft/db
500-2000 db: 351 Ft/db
20000-10 000 db: 272 Ft/db
Cserkészek számára készült katalógus sablonok:
* A %-os adatokat erről a helyről szereztem:
Royal Mail MarketReach, The Power of Print Catalogues, Illuminas 2017