Content Pillar készítés
Valahogy a Content pillarról nem igazán esik szó a hazai felületeken, azonban azt sokszor halljuk, hogy gyártsunk minél több tartalmat. A tartalom gyártásnak a stratégiája pedig leginkább az, hogy legyen minden szolgáltatásunkhoz egy-két támogató cikk és akkor szuper jók vagyunk. Ez valóban így is van, de fejlődik az online világ, egyre fejlettebb minden körülöttünk, így ez már nem elég.
Ideje picit átalakítani a gondolkodásunk a tartalomgyártásról, hogy az megfeleljen a mai innovatív, digitális marketing elvárásoknak is.
Mi az a Content Pillar?
/magyarul: Tartalom oszlop/
Egy olyan vezércikk, ami számos kisebb cikkre hivatkozik és strukturálja az összes eddigi írodótt vagy még meg nem írodott cikket.
Ahogy az építészetben is az oszlopok nagyon fontos szerkezeti elemnek számítnak (mert ezek tartják meg az épületet), úgy a tartalom marketing szerkezetében is szükség van ilyen oszlopokra.
A Content Pillar egy olyan összetett cikk, ami a vállalkozás szempontjóból egy nagyobb volumenű témát ölel át. Ez a cikk egy hosszú, vaskos tartalom, ami összefoglalja és részletezi a tudnivalókat az adott témával kapcsolatban. Ezen felül, itt jön benne a csavar: tele van utalásokkal más-más cikkekre, ami ehhez a témához kapcsolódik, azonban a kisebb cikkekben, szőrszálhasogatóan részletezve van az adott téma, így ha bővebben szeretne a vezércikkben szereplő egyik témáról olvasni, akkor kattintson és olvassa el a csak erről szóló részletes cikket.
Gyakorlatilag a Content Pillar egy olyan oldal, ami egy nagy átfogó témáról szól, tele hivatkozásokkal, ami más cikkekre/ebookra/tartamakra mutat az oldalunkon belül.

Mi a Content Pillar célja?
1.) Növeli a belső, egymásra mutató linkek számát és a weboldal szerkezeti felépítését
Vélhetően van több tucat cikk, ebook, infografik, amik a blogod elszórtan helyezkednek el, egymástól függetlenül. Ezeket a cikkeket egy Vezércikkhez kell igazítanunk, hogy minél több emberhez eljussanak a már régen megírt tartalmak, egy jól kivitelezett oszlopos szerkezetnek köszönhetően. Mindegyik kisebb cikk, mutasson egy nagyobb témát körbeölelő vezércikkre, és az is vica-versa, ezzel megerősítve a weboldal alapjait.
2.) Előrébb kerül a weboldalunk a Googleben
A Google és a hasonló keresőmotorok, folyamatosan fejlődnek. Egyre jobban a felhasználó fejével szeretnének gondolkodni. Nekünk is így kell tennünk. A Google érzékeli, hogy mennyire alaposan körbe van járva egy bizonyos téma és tele van egyéb olyan linkekkel tűzdelve, ami érdekesebbnél érdekesebben feszegeti az altémákat. Egyértelmű lesz számára, hogy ha ide küldi az érdeklődőt, akkor a legjobb helyre kerül, az adott témát tekintve és itt mindent kérdésére megtalálja a választ. Azaz, a Google hiteles lesz számára, a Google számára, pedig hiteles lesz a mi Content Pillarunk.
3.) Felhasználói élmény javítása
2 féle Content Pillar típus létezik:
1.) 10x Content Pillar oldal
Ez a leggyakrabban előforduló Content Pillar típus. Ez egy olyan mindent átfogó vezércikk, ami bemutatja az alapvető fő téma, minden egyes szempontját és ehhez kapcsolódik 10 db rövidebb cikk/tartalom, ahol a bizonyos szempontok vannak részletesen kifejtve.
Egy tízszeres oldal, egyszerűen tízszer jobb, mint bármely más, az adott témával foglalkozó oldal.
Hogyan lehetsz biztos benne, hogy a Content Pillarod tízszer kreatívabb, informatívabb és élvezetesebb lesz, mint bármely más cikk?
Erre az a legjobb megoldás, hogy a cikk megírása közben, minden felmerülő kérdésre válaszolunk, ami a célközönségedben felmerülhet, a témával kapcsolatban. Illetve olyan kérdésekre is választ adunk, amiről nem is tudták még ő maguk sem, hogy kérdés kellett volna, hogy felmerüljön bennük.
Olyan módon kell megközelíteni a témát, ahogyan senki nem tette még ezelőtt. Ez a cikk, egy olyan szikla szilárd oszlopot fog eredményezni, amire az egész weboldalunk támaszkodhat onnantól.
Minél több oszlopot építünk, annál stabilabb lesz a vállalkozásunk.
Miután elkészítettük az erős alapot, azaz a vezércikket, készülhetnek a hozzá tartozó tartalmak, amelyekre hivatkozhatunk a vezércikkben.
A vezércik és az alcikkek, azt a célt szolgálják, hogy elköteleződjön az érdeklődő a sok hasznos információtól és ezáltal konverziót generáljon nekünk.
Példa:
Fő téma, amiből a Vezércikk lesz: Kerti lámpák
Altémák, amikre a Vezércikk mutathat: útmenti lámpák, reflektorok, mosgázérzékelős kerti lámpák, állat világítások, felakasztható lámpák stb..

Fontos technikai tudnivalók:
- 1 vezércikk: minimum 1500 szóból áll
- 1 vezércikkhez 10 hivatkozás tartozik, 10 különböző alcikkre/ebookra/infografikára
- 1 alcikk: 500 – 600 szóból áll
- 1 alcikkben található 1 hivatkozás a vezércikkre
- Van a cikkekben bújtatott értékesítés, 1 hivatkozásra/gombra kattintva tud rendelni is, ha szeretne
- A Content Pillar, a weboldalad navigációjának a legfelsőbb szintjén állnak. Azonban nem kell belőlük több, 4-5 darabnál. Még a nagy cégeknek is ennyi van (esetleg 5-6) összesen, hiszen ha ezekből túl sokat készítünk, elviszi a fókuszt és zavaróvá válhat érdeklődők számára a giga sok fő téma, amivel a weboldalunk foglalkozik.

2.) Lista Content Pillar oldal
Nem egy adott témáról szól, hanem egy adott probléma megoldásáról. Egy hosszú lista olyan eszközökről, forrásokról, amelyek a probléma megoldására szolgálnak. Ebben a listában szerepelhetnek külső és belső linkek egyaránt. Az Affiliate linkeinket itt kifejezetten jól fel tudjuk használni.
A lista Content Pillar oldalnak nem egy adott termék/szolgáltatás eladása a célja, hanem, hogy segítsen az érdeklődőnek, akinek utat mutatunk a problémájának a megoldásában, ezáltal bizalmat keltünk benne és tekintélyt teremtünk.
Példa:
Vezércikk: 25 konverzió növelő bővítmény WordPress webáruházhoz
Az oldal tartalmazza a 25 bővítménynek a rövid leírását és egy linket, hogy hol tudja letölteni az érdeklődő, ha szüksége van rá.

Fontos technikai tudnivalók:
- Vezércikk nem egy bizonyos témáról szól, hanem egy problémának a megoldásáról, amihez eszközöket, forrásokat javasol linkekkel, leírásokkal az olvasónak
- Vezércikk: minimum 1500 szóból áll
- Vezércikkhez 10-50 hivatkozás tartozik, külső és belső cikkekre is (csak külső is lehet)
Az érdeklődő látja, hogy minden kérdésére tudsz válaszolni, mindenre van megoldásod, amit meg tud nálad vásárolni. Illetve látja, hogy más forrásokat is szívesen ajánlasz neki az esetleges problémájára és nem mindenáron az eladás a célod, hanem a segítség nyújtás.
Tippek a téma kereséshez, téma választáshoz:
- Google keresőbe írjuk be a vezércikk témáját, a google ki fog adni a legördülő felületen olyan kérdéseket, mondatokat, amikre az emberek rákeresnek:

- Google keresőbe írjuk be a vezércikk témáját és nyomjunk egy entert. Görgessünk le az oldal legaljára és nézzük meg az ott szereplő ajánlott kapcsolódó keresési ötleteket.:

- Tegyünk fel egy kérdést a Googlenek, ha mázlink van, akkor ki fog dobni lehetőségeket, amiket az emberek beírnak általánosságban, mint kérdés. A tapasztalatom szerint, ez a funkció angolul jobban működik, így ha nem találunk magyar kérdéshez hasonlót, próbáljuk meg angolul is, azok is abszolút használható kérdések lesznek:
